محمدرضا شاملو گفت: باوجود رفع نیاز‌های اولیه روستاها، اما هنوز فاصله روستا‌ها تا مناطق شهری زیاد است.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 19 February 2022

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: امروز نیاز‌های اولیه روستا‌ها برطرف شده است ولی  با وجود رفع نیاز‌های اولیه روستاها، اما هنوز فاصله روستا‌ها تا مناطق شهری بسیار است که با همدلی و همراهی جمعی مردم و مسئولان می‌توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد.

او این موضوع را در نشست هم‌اندیشی حوزه عمران روستایی این شهرستان که با حضور خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان و تعدادی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد مطرح کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتخار می‌کند که در روستا‌ها خدمتگزار مردم باشد و در راه ارائه خدمت‌رسانی به مردم از هیچ کوششی در این راستا دریغ نکرده است.

 فرماندار اصفهان هم گفت: بازآفرینی و اصلاح بافت فرسوده در روستاها امری ضروری است اما اقداماتی که در این زمینه انجام شده کاربردی نبوده و باید در اصلاح بافت‌های فرسوده در روستا‌ها تسریع شود.

به گفته محمدعلی احمدی شهرستان‌های اصفهان، هرند، ورزنه، کوهپایه و جرقویه در شرایط عادی جزء شهرستان‌های برخوردار نبوده‌اند ،روستا‌های این پنج شهرستان به ویژه روستا‌های بخش مرکزی اصفهان در شرایط عادی برخوردار نبوده‌اند و در حال حاضر خشکسالی‌های اخیر نیز مزید علت شده است و اهالی این روستا‌ها که اغلب کشاورز هستند بواسطه عدم کشاورزی بیکار شده و درآمدی ندارند.

 در برخی روستا‌های شهرستان اراضی با کاربری مشخص وجود دارد که دستگاه‌های متولی آن‌ها به دلیل نبود بودجه کافی و برخی موانع قانونی نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام نمی‌کنند که باید تدابیر لازم در خصوص تعیین تکلیف آن‌ها اتخاذ شود.

او می گوید تسریع در اصلاح بافت‌های فرسوده در روستا‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اگر اقداماتی هم در این مورد انجام شده، کاربردی نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار