نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت:ترویج فرهنگ زکات در جامعه در رفع محرومیت ها بهسازی و توسعه روستاها و آبادانی جامعه اسلامی گامی مهم در مسیر خدمت است.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 20 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله دری نجف آبادی در نشست هم اندیشی زکات افزود:همه باید قدردان فقها ،انسانهای امین و شریفی باشیم که در امر زکات تلاش کردند.
وی ماه رجب را فرصت خوبی برای عبادت و نزدیکی به پرورگار دانست و گفت:ادب دینی،ادب اخلاقی واجتماعی،ادب سیاسی لازمه مسئولان و مردم در جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه استان مرکزی،استان امام خمینی(ره)،مفاخری چون شهید محلاتی،کربلایی کاظم و ۷۲۰۰ شهید است، اظهار داشت:همه وظیفه داریم تلاش کنیم تا کفه معنویت،اخلاق،روحیه تعاون و همکاری،عفاف و حجاب و اخلاق اسلامی ، همکاری و همدلی در جامعه اسلامی بخصوص در جوانان و نوجوان تقویت شود.
وی تنها فاصله مرز انسانها را رضایت پروردگار و امام زمان (عج)دانست و افزود:همه باید با آگاهی،عدم فرصت دهی به فرصت طلبان میدان را از دشمنان، فاسدان، جریان سازان و کوردلان منافق بگیریم و اجازه ندهیم با دین و مقدسات بازی شود .
وی با اشاره به اینکه جریان اصلی جامعه رهبری انقلابی، روحانیت، خدمت به مردم و محرومین ، اصول انقلاب و شهدا هستند، یادآورشد: در جامعه اسلامی همه باید برای تحقق گام دوم انقلاب و ایجاد فرصت های مناسب و جدید تلاش کنیم .
وی اظهار داشت: مردم استان مرکزی خوشبختانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه ای دوباره را رقم زدند در کمک‌های مؤمنانه این استان از استان استانهای برتر در توزیع بسته های معیشتی بود.
ریاست شورای زکات استان ادامه داد: حماسه مردم استان در میدانهای خدمت با همکاری کمیته امداد ،ستاد اجرایی فرمان امام سپاه بسیج و سایر بخش ها رقم خورد و نه تنها در استان مرکزی کمک های مؤمنانه خوش درخشید بلکه حمایت هایی نیز از مناطق زلزله زده و سیل زده در خارج از استان توسط خیرین و بخش‌های مختلف انجام گرفت.
وی با بیان اینکه استان مرکزی دارای ۵۳۰ معدن است که می تواند فرصت بسیار خوبی و یک سرمایه عظیم برای نظام اسلامی و رفع محرومیت ها باشد، افزود: هدایت کمکهای خیران به خصوص در اعیاد و مراسم مذهبی تهیه و توزیع غذا بین نیازمندان موجب مشارکت مردمی و اشاعه فرهنگ انفاق و احسان در جامعه اسلامی می شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم ایجاد مراکز اشتغال و کارآفرینی اظهار داشت:برگزاری دوره های آموزشی و بهره گیری از فرصت ها و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای موجب ایجاد اشتغال مولد و سازنده به خصوص در بین جوانان و زنان سرپرست خانوار می شود.
وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ کار و تلاش و اشتغال از مهمترین ضروریات است و عرق کارگر در اسلام مانند خون شهیدان ارزشمند و مقدس است، اضافه کرد:از وظایف بسیار مهم جامعه توانمندسازی است و گدا پروری بزرگترین خیانت به جامعه اسلامی است.
وی گفت:از کارکنان کمیته امداد می خواهم با حمایت از تولید کنندگان ایجاد اشتغال مولد توانمندسازی و اشاعه فرهنگ تلاش و کوشش در جهت حفظ عزت نفس و کرامت خانواده ها تلاش کنند.
مجید مومنی،مدیر کل محترم کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان مرکزی نیزضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا،شهدای مدافع حرم،وطن،امنیت،سلامت،شهدای طلبه و سردار دلها شهید سلیمانی ،گفت:بعد از انقلاب ۱۷ سازمان تشکیل شدند و تنها سازمانی که امام (ره) تنها ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب ،مصادف با ۱۴ اسفندماه اجازه دادند نامشان بر تارک آن بدرخشدکمیته امداد بود و این خود نشان از اهمیت دستگیری نیازمندان از نگاه امام بود.
وی افزود: مهم ترین رویکرد کمیته امداد تکافل اجتماعی است که منجر به سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی به عنوان مهم ترین دارایی این نهاد مردمی شده است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه کمیته امداد استان مرکزی در بخش مشارکت و تعاون اجتماعی دارای رتبه های اول و دوم کشوری است که این رتبه های برتر حاصل اعتماد مردمی به این نهاد است،یادآورشد: از هزار میلیارد تومان اعتبار کمیته امداد ،۵۲ درصد کل اعتبارات مشارکتی و کمکهای مردمی بوده است و زکات نیز از اعتبارات مشارکتی است که در امور محرومین هزینه می شود.
دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه در مباحث فقهی زکات می توان با کمک فقها و بازبینی و برررسی های مجدد در این واجب الهی ،کم کاریها بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری جبران شو، گفت:زکات واجب در ۱۰ ماهه امسال به نسبت مشابه سال قبل ۲۹ درصد و زکات واجب ۶۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ روستا در بخش پرداخت زکات فعال هستند که در اکثر آنها شورای زکات ایجاد شده و امیدوارم به زودی در ۷۰ روستای باقی مانده نیز این شورا ایجاد شود ۳۹۵ نفر در شهر ها و ۱۸۳۳ نفر در روستاها از عاملان زکات هستند.
مومنی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان مرکزی تعداد ۲۰۰۹ مسکن در حال ساخت است که از این تعداد ۲۰۱ واحد تحویل و ۴۹۲ واحد در ۱۴ اسفند و سالروز تاسیس کمیته امداد تحویل خانواده های تحت حمایت می شود، اظهار داشت: ۳۹۶۵ خانوار امسال توانمند و از تحت حمایت خارج شدندو خوشبختانه امسال با پیگیری های انجام شده پشت نوبتی برای درخواست حمایت نداریم.
وی افزود: ۲۲ مورد جهیزیه،۸۱۳ کمک هزینه دانشجویی،ساخت ۴۳ مسکن برای محرومان،توزیع ۲۱ هزارو ۵۶۳ بسته معیشتی،ساخت ۱۱ مورد مسجد و غسالخانه از اقدامات انجام شده از محل جمع آوری زکات بوده است ودر حال حاضر ۱۶ مرکز تخصصی زکات در سطح استان فعال هستند.
شایان ذکر است،در این جلسه از مسئولین ستادی در بخش زکات قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار