تابناک-عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد:در برابر تضییع حق مردم،کارشکنی در تصویب بودجه غیر واقعی محدود نمودن منابع اعتباری پرداخت حقوق کارگران و کارمندان زحمتکش شهرداری، خام فروشی املاک شهرداری به مبلغ بیش از 400 میلیارد تومان سکوت نخواهیم کرد و اگر شده صحبت هایمان را سینه به سینه نقل خواهیم کرد
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 22 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان یعقوب دبیری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور سوم اسفند ماه اظهار‌داشت: شهادت دو خلبان شهيد قهرمان نیروی هوایی ارتش که تا آخرین لحظه برای جلوگیری از کشته شدن شهروندان، حاضر به پریدن از روی صندلی نشده و قهرمانانه شهادت را نتخاب نمودند محضر ملت شریف ایران و خانواده های این عزیزان، تبریک و تسلیت عرض می کنم. ان شالله این شهدا الگویی باشند برای ما که نشستن و برخاستن از این صندلی هایی دنیایی دو حالت بیشتر ندارد، عزت و سعادت و یا خفت و شقاوت ، لذا مواظب باشیم در دام این صندلی های زیبای دنیایی گرفتار خفت و شقاوت نگردیم.

 

وی افزود: این روزها دوستان مسجدی ما و مردم شهر بندرعباس نگران اختلاف نظرها در شورای ششم هستند، و البته عده نیز در بیرون از شورا، از اختلاف نظرها خوشحالند و همچنان از عنوان شورای انقلابی به تمسخر استفاده می نمایند.


دبیری نژاد بیان کرد: دوستان عزیز مسجدی برخلاف نظر شما معتقدم نشانه انقلابي و آزاده بودن ، سكوت نكردن در برابر موضوعاتي است كه برابر آموخته هاي ديني همه ما مصداق امر به معروف و نهي از منكر است و سكوت در برابر آن شرعا جايز نيست.


عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اذعان کرد: بحث ومناظره در شرع مقدس اسلام و شور و مشورت انچنان مورد تاکید و اهمیت است که خداوند متعال در آیه 125 سوره نحل می فرماید،((دْعُ إِلی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَالْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَجادِلْهُمْ بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ..)) با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما؛ و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن ؛لذا بیان نظرات مخالف و موافق در شورا نه تنها جای نگرانی ندارد که نشان از پویایی شورایی است که بر اعتقاد قلبی خود، درست یا غلط ایستاده و بی واهمه از هر تهدیدی و مصلحت اندیشی به بیان نظر و عقیده خود پرداخته و مجادله و مباحثه می کند و این نفس تشکیل شوراست که سوره مبارکه شورا نیز در اینحصوص نازل شده است.   


یعقوب دبیری نژاد ادامه داد: با این وجود بنده و تعدادی از همکاران شورا ، به درخواست مردم عزیزی که خواستار حفظ وحدت بودند دو ماه است در برابر هر آنچه که در آخرین نطق خود، وقوع آنها را پیش بینی نموده بودم و عیناً بر ما گذشت سکوت کرده ایم.


وی اضافه کرد: دوستان در جلسات رسمی شورا به ما لقب شوراي شهرداري دادند سكوت كرديم.


دبیری نژاد: از ظرفیت سایر ادارات برای خدمت به مردم محلات بافت فرسوده کمک گرفتیم، اخبار آن را از شبکه اجتماعی شورا حذف کردند، سكوت كرديم،نطق های ما را سانسور کردند، سکوت کردیم
جلسات شورا را همچنان بدون رعایت تشریفات قانون شوراها برگزار نمودند سكوت كرديم.

 

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ابراز داشت؛در جلسات رسمي كميسيون هایشان غيبت كردند و بابت غيبت در جلسات فاقد رسمیت گلايه كردند پاسخ نداديم و سكوت كرديم، بدون اطلاع و يا شور و مشورت با سایر اعضا براي حضور در محلات برنامه ريزي كردند و كوچكترين احترامي در نظر خواهی نگذاشتند سكوت كرديم.


وی ادامه داد: در نشست هاي شورا آزادانه برای کوبیدن طرف مقابل خود سخنراني ها كردند اما اجازه ارائه نظرات و تذكرات قانوني به ما ندادند سكوت كرديم.

 

دبیری نژاد تشریح کرد: دعوتنامه حضور اعضا براي در نشست با مديركل امور شوراهاي وزارت كشور را مخفي كردند و مخفيانه در جلسه شركت نمودند ، سه نفر سهميه شوراي شهر بندرعباس را سوزاندند ، سكوت كرديم، از هر آنچه مربوط به حق خودمان به عنوان عضو شورا بود گذشتیم و به مصلحت سکوت کردیم ، اما در برابر تضییع حق مردم، کارشکنی در تصویب بودجه غیر واقعی محدود نمودن منابع اعتباری پرداخت حقوق کارگران و کارمندان زحمتکش شهرداری، خام فروشی املاک شهرداری به مبلغ بیش از 400 میلیارد تومان، نصف نمودن غیر منطقی نصاب معاملات نسبت به سایر کلانشهرهای کشور ایجاد اختلال عمدی در روند پروژه های عمرانی آن هم به اسم نظارت شورا ، لحظه ای سکوت نخواهیم کرد، و ضمن اعلام مخالفت خود با چنین بودجه ای ، دلايل آن را به اطلاع همه مردم می رسانیم.


 وی خاطر نشان کرد: حتی اگر پخش زنده جلسات شورا به هر دلیلی متوقف کنید ، حقایق را سینه به سینه به اطلاع مردم خواهیم رساند، چرا که در آموزه های دینی ما و سیره ائمه معصومین ، سکوت برای حفظ وحدت، حد و حدود مشخص دارد، پس لطفا حد و حدود را رعایت کنید و صبر ما را امتحان نکنید.

 

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان داشت: کجای شرع مقدس اسلام به ما اجازه داده شده، در برابر تضییع حقوق کارگر و سنگ اندازی در امور دستگاه های خدمات رسان به مسلمین سکوت کنیم؟؟. و البته ضمن تاکید مجدد بر فطرت پاک اکثریت قالب اعضای شورا ، اطمینان دارم بسیاری از همکاران عزیزم از سناریوهای تکراری و پشت پرده ها بی اطلاع هستند و عامدانه بر این طبل نمی کوبند، همکاران عزیزم،  و اصحاب محترم رسانه شاهدید که آنچه که ظرف این دوماه بر سر ما آوردند و سکوت کردیم را مو به مو در نطق هفتم دی ماه در همین صحن پیش بینی کرده بودم ما آگاهانه این مسیر را انتخاب نمودیم.

 

دبیری نژاد تصریح کرد: آیا همکاران عزیزی که امروز به این بودجه رای می دهند اطلاع دارند در بخش دوم این سریال چه سناریویی برای اثبات ناکارآمدی سیستم طراحی شده؟
در بخش دوم سناریوی بودجه، درنیمه اول سال 1401 شاهد تجمعات کارگرانی خواهیم بود که منابع درآمدی پرداخت حقوق آنان محقق نشده و خواستار پرداخت به موقع حقوق هایشان هستند. نطق ها و انتقادات علیه شهرداری شروع می شود و ادامه همان ماجرایی که خودتان بهتر می دانید،همچنان که چند روز پیش یکی از همکاران عزیزمان و خیلی زودتر از برنامه زمانبندی شده در همین صحن فرمودند مگر نمی گوئید شهردار جهادی؟ پس حتماً، می تواند این مشکل را هم حل کند. آری شما هم شناگر ماهری هستید ، اما نه با دست و پای بسته و دریای متلاطم.

 

این مقام مسئول اظهار کرد:گوش فلک را کر می کنیم که پیگیر ، سختی کار و نوبت کاری و غیره برای کارگران هستیم، اما پشت صحنه منابع پرداختی آن را در بودجه محدود می کنیم؟؛ تمام کارکنان شهرداری امروز سرخوش و امیدوار به مصاحبه ها و نطق های زیبای شورا هستند که ایهالناس ما مبلغ رفاهیات شما حتی از پیش بینی شهرداری هم بیشتر افزایش دادیم. درود بر شما ، اجازه می خواهم جزئیات این فتح الفتوح تاریخی را بنده خدمت پرسنل عزیز شهرداری اعلام کنم.


دبیری نژاد اضافه کرد: عزیزان، خوشحال و سرخوش باشید که مبلغ رفاهیات شما تحت عنوان جیره نقدی برای سال 1401، از 1.320.000 تومان با هشتاد هزار تومان بیشتر از رقم پیشنهادی اولیه به 1.400.000 تومان رسیده به عبارتی به طور متوسط ماهیانه 6.700 تومان رفاهیات شما افزایش یافته ، به پرسنل شهرداری توصیه اکید دارم در رفاه و تجمل گرایی غرق نشوید، چون منبع پرداخت همان رفاهیات را محدود کرده ایم و مشخص نیست چه زمانی امکان پرداخت آن وجود داشته باشد.

 

عضو شورای ششم بیان کرد: حتي اگر به بهانه واهي عدم امكان پخش زنده جلسات، شعار شفافيت خودتان را هم نقض كنيد، صداي مظلوميت كارگران شهرداري و طراحی سناریوهای قدیمی را سينه به سينه فرياد خواهيم زد، براي سختي كار و اضافه كار پرسنل جلسه بگيريم و با انتشار اخبار و شعارهاي دستوري و امر نهي كارگران را دلخوش كنيم و در پشت صحنه منابع پرداخت حقوق آنان را محدود كنيم كجاي آموزه هاي ديني و اخلاقي و انساني بود كه حتي فكر شيطان هم به آن نميرسيد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: گوش فلك را كر كرده ايم كه رفاهيات را خيلي بيشتر از مبلغ پيشنهادي شهرداري در نظر گرفته ايم. پس اجازه بدهيد قسمت دوم اين مژده پيروزي را بنده به پرسنل شريف شهرداري بدهم كه مجموع اين فتح الفتوح براي يكسال ٨٠ هزار تومان ناقابل است كه به طور متوسط ماهيانه ٦،٧٠٠ تومان خواهد شد.
شما را بخدا بازي با الفاظ را كنار بگذاريد. دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس را؟ خدایا یک بار دیگر تو شاهد باش ، حقیر ترین بنده تو جز به ناچار سکوت دوماهه خود را نشکست و در مقابل بازیچه شدن سفره معاش کارگران شهرداری ایستاد و یکبار دیگر سینه خود را آماده نمود تا آماج تخریب ها و تهمت ها قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار