اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، برف(مناطق سردسیر و مرتفع) از اوایل روز دوشنبه در استان "هشدار زرد" صادر کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 05 March 2022

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران، برف(مناطق سردسیر و مرتفع) از اوایل روز دوشنبه تا اواخر روز یاد شده در بیشتر مناطق استان و با شدت بارش در نیمه شمالی استان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، احتمال اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، مسدود شدن راه‌های روستایی و آبگرفتگی معابر شهری وجود دارد.

در این اطلاعیه توصیه شده است تا ضمن احتیاط لازم هنگام تردد، دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برفروبی در مناطق مرتفع و گردنه‌ها و  اقدامات پیشگیرانه بویژه در رمبنه فعالیت‌های کشاورزی و برای دوری از خسارت احتمالی آماده باشند.

اداره کل هواشناسی استان همچنین در اطلاعیه دیگری در باره وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه ای از اوایل روز دوشنبه تا اواخر همان روز در بیشتر مناطق استان هشدار داده است.
بر اساس این اطلاعیه، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، در مناطق مُستعد خیزش گرد و خاک و کاهش دید وجود دارد و برای جلوگیری از خسارات احتمالی، محکم کردن سازه‌ها توصیه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :