شهردار اراک گفت : برای سال آینده، ۷۰۰ میلیارد ریال برای آماده‌سازی زیرساخت‌های دره گردو اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 06 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کریمی در آیین روز درختکاری در منطقه دره گردو اراک افزود:فراخوان جذب سرمایه‌گذار در این منطقه در دستور کار است.
وی با بیان اینکه اعتبارات توسعه فضای سبز اراک ۱۰۰ درصد افزایش یافت گفت: اعتبارات مصوب توسعه فضای سبز این شهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش دارد.
وی افزود:اعتبار فضای سبز امسال این استان یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است که این رقم برای سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
شهردار اراک ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد که مساحت آنها در ۱۲۷ پارک است.
کریمی سرانه فضای سبز اراک را ۲۶ و ۸۳ صدم سانتیمتر اعلام کرد و گفت: توسعه این فضا به خصوص با کاشت گونه های گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی اراک از اولویت های شهرداری این شهر است.
وی یادآورشد: اقدامات مناسبی در راستای توسعه فضای سبز اراک در کمربند سبز، نوار جنگلی در منطقه چقا، سیبک و پردیس کوهستان صورت گرفته و در دست اجرا است.
شهردار اراک بهینه‌سازی مصرف آب را از دیگر برنامه‌های شهرداری اراک دانست و افزود: در این راستا قرارداد تخصیص پساب ۲۵۰ لیتر در ثانیه با هدف آبیاری فضای سبز با آب منطقه‌ای استان مرکزی منعقد شده است.
کریمی تاکید کرد: گسترش روشنایی در پارک‌ها و فضای سبز در بسیاری از مناطق عملیاتی شده و در برخی از پارک ها هم در دست اقدام است.
شهردار اراک ادامه داد: با توجه به اینکه استفاده از دوچرخه نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد توسعه مسیر دوچرخه سواری در اراک نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تا کنون ۳۸ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در این شهر ایجاد شده است.
کریمی اضافه کرد: ۶۰ المان نوروزی در اراک طراحی شده که در روزهای آینده در نقاط مختلف چیده می‌شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم گفت: شورای شهر نگاه ویژه به توسعه فضای سبز دارد و اعتبار ویژه‌ای برای سال آینده در این راستا اختصاص یافته است.
سید وحید میرنظامی افزود: متوسط سرانه فضای سبز اراک از کشور بالاتر است اما به دلیل آلودگی هوای این شهر، توسعه هرچه بیشتر این فضا ضروری است و می‌طلبد ریه‌های تنفسی شهر تقویت شود.
وی یادآورشد: فضای سبز اراک عادلانه در همه محله‌ها ایجاد نشده و نیاز است به عدالت در این خصوص هم توجه ویژه شود.
در پایان این آیین شرکت‌کنندگان اقدام به درختکاری در منطقه دره گردو کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار