کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان فریدونشهر با ۸.۲ میلی‌متر ثبت و گزارش شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 07 March 2022

شهرستان کوهستانی فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب شهر اصفهان قرار دارد.

محمدرضا رفیعی افزود: پس از فریدونشهر، بویین و میاندشت با ۴.۸ میلی‌متر، خوانسار با  ۴.۶ میلی‌متر، چادگان با ۴.۱ میلی‌متر و گلپایگان با چهار میلی‌متر دارای بیشترین بارندگی بودند.

وی ادامه داد: میزان بارش باران در دولت‌آباد ۲.۶، نجف‌آباد ۲.۶، اردستان ۰.۳، دهاقان ۰.۲، دهق ۱.۲، شهرضا ۰.۳، زرین شهر۰.۳، مبارکه ۰.۴، ورزنه ۱.۳ و سمیرم و مورچه خورت هم هر کدام یک میلی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارش‌زا به استان و فعالیت آن تا اوایل روز سه‌شنبه است و وضعیت جوی در بیشتر مناطق بصورت نیمه‌ابری تا ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش برف و باران بویژه در مناطق غربی استان و در مناطق مُستعد همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید از فردا بعنوان پدیده غالب در استان خواهد بود که روز پنجشنبه و جمعه به اوج خود می‌رسد و وقوع توفان لحظه‌ای نیز در بیشتر نقاط استان رُخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: دمای هوا در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

رفیعی، برای کلانشهر اصفهان در روز سه‌شنبه(فردا)، هوای کمی تا قسمتی ابری،گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و برای روز چهارشنبه، هوای کمی تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار