تابناک-امام جمعه بندرعباس گفت: ماموریت ما که به عنوان پایلوت انتخاب شده‌ایم دارای مسئولیت سنگینی هستیم به همین جهت تمام ارکان نظام و نهادها باید پای کار بیایند و ائمه جمعه می‌تواند در این امر نقش مهمی را ایفا کنند و انتظار داریم به صورت جدی برای اجرا سند فرهنگی در شهرستان‌ها اقدام کنند تا برای سایر استان‌ها الگو شویم
کد خبر: ۱۰۳۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 08 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان،حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ظهر امروز در آیین رونمایی از برش استانی، سند مهندسی فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان، که با حضور دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: از یک سال گذشته که مساله برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور آغاز شد، هرمزگان از یک سال گذشته فعالیت را آغاز کرد و کارگروه‌هایی در نهادهای فرهنگی از جمله اداره کل ارشاد و حوزه علمیه برای تدوین این سند ایجاد شد.

وی، با ذکر این نکته که برنامه اولیه سند مهندسی فرهنگی زودتر از تمام استان‌ها تعریف شد، عنوان کرد: پس از انجام مطالعات لازم برای تدوین این سند، 5 اولویت تعریف و برای هر کدام از اولویت‌ها 25 اقدام تعریف شد؛ یعنی در نهایت 125 اقدام ذیل 5 اولویت استان تعریف و به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان رسید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تدوین این سند را امری ضروری دانست و تصریح کرد: پس از بیانات رهبر انقلاب در این خصوص، شورای انقلاب فرهنگی به موضوع ورود کرد اما اهداف محقق نشد به همین جهت تصمیم گرفته شد که برش استانی سند مهندسی فرهنگی و اجتماعی تدوین شود تا در نهایت در دستگاه‌ها به برنامه عملیاتی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زا ده تشریح کرد: سال 1401، سالی است که استان هرمزگان به صورت جدی باید پای کار بیاید تا سند فرهنگی و اجتماعی به نتیجه برسد و نهادهای فرهنگی حتما تمرکز خود را روی این موضوع قرار دهند.

وی عنوان کرد: ماموریت ما که به عنوان پایلوت انتخاب شده‌ایم دارای مسئولیت سنگینی هستیم به همین جهت تمام ارکان نظام و نهادها باید پای کار بیایند و ائمه جمعه می‌تواند در این امر نقش مهمی را ایفا کنند و انتظار داریم به صورت جدی برای اجرا سند فرهنگی در شهرستان‌ها اقدام کنند تا برای سایر استان‌ها الگو شویم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که هیچ نهادی تصدی‌گری سند فرهنگی و اجتماعی استان را بر عهده نخواهد داشت، تصریح کرد: پس از ابلاغ اقدام‌های تعریف شده به دستگاه‌ها، باید به سرعت تبدیل به برنامه عملیاتی شوند. این برنامه فعالیت جدیدی را تعریف نمی‌کند و تمام نهادها به فعالیت معمول خود ادامه می‌دهند اما جهت‌گیری فعالیت‌ها به صورت هدفمند و متناسب با سند برای تحقق اهداف پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار