همایش «خادمان منتظر» با محوریت شعار «خادم منتظر؛ خدمت مخلصانه» در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 08 March 2022

به گزارش تابناک قم، با توجه به اعلام فراخوان جذب خادمیاران مهدوی برای خدمت به زائران این مکان مقدس در نیمه شعبان امسال که آذرماه امسال صورت گرفت، بیش از 3500 نفر از خواهران و برادران از قم و سایر شهرستان‌ها برای این مهم ثبت نام کردند که در کنار خدام اصلی و افتخاری، قرار است در مجموع 6 هزار نفر در ایام ولادت با سعادت امام عصر(عج) و به عنوان خادم جمکران در خدمت زائران باشند.

همچنین نظر به محدودیت‌های فراوانی که طی دو سال اخیر و به خاطر شیوع کرونا در اماکن مذهبی از جمله مسجد جمکران برقرار بود، بسیاری از برنامه‌های مربوط به نیمه شعبان در این دو سال اجرایی نشد ولی امسال با توجه به واکسیناسیون گسترده و نیز اجرای شیوه نامه‌های جدید، قرار است شاهد حضور گسترده زائران در قم و جمکران باشیم به همین دلیل مجموعه امور خادمین جمکران، برنامه‌های متنوعی را برای جذب خادمیاران جدید و آموزش به آنها در دستور کار دارد.

یکی از این برنامه‌ها، همایش «خادمان منتظر» است که سه‌شنبه این هفته و از ساعت 16:30 تا اذان مغرب، در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب در سال 89 و در جمع مسئولان و خدام جمکران فرمودند: «خدمت در جمکران یک نعمت است و باید قدردان آن باشیم»؛ همین جمله محور اصلی همایش مذکور قرار گرفته و بر همین اساس این همایش با هدف تجدید پیمان با حضرت بقیة الله(عج) و به منظور تبیین شعار «خادم منتظر؛ خدمت مخلصانه» با حضور از همه خادمان افتخاری تدارک دیده شده است.

قرار است در همایش خادمان منتظر، حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری سخنرانی کند و سید علی حسینی‌نژاد نیز به مدیحه‌سرایی بپردازد.

تبیین انگیزه‌ها و جایگاه خادمی در جمکران و خدمت به زائران قم، از دیگر محورهای همایش خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار