ورزشکاران روستایی به دلیل توان جسمی بالا همواره بخش زیادی از بدنه تیم‌های باشگاهی و ملی را تشکیل داده‌اند این درحالی است که محرومترین قشر از لحاظ امکانات نیز همین قشر هستند.
کد خبر: ۱۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ 04 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ولاشان یکی از روستاهای منطقه یا همان شهر دُرچه از توابع شهرستان خمینی شهر است که همواره به داشتن استعدادها و افتخارات ورزشی معروف بوده هرچند تغییر نام این روستا به محله‌ای از شهر دُرچه در سال‌های اخیر موجب تغییر خاصی در امکانات زندگی و ورزشی ساکنان آن نشده است.

سلمان امینی فرزند شهید بهمن اميني، جوانی 28 ساله وجز پرسنل شرکت فولاد مبارکه است که در سال‌های اخیرعلی رغم رنج و محرومیت فراوان موفق به تشکیل تیم کشتی در رده‌های پایه و کسب افتخار برای این محله شده است، اما درد و دل‌های فراوانی از بی مهری و حتی بی اطلاعی و فراموشی مسئولان و مدیران ورزشی استان و شهرستان دارد.

سالن کشتی ولاشان متعلق به هیچ نهاد دولتی نیست

این مربی کشتی درباره سابقه ورزش کشتی در این روستا به خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان، گفت: آن‌طور که شنیده‌ام اولين مربی این ورزش در دوران قبل از انقلاب اسلامی در روستای ولاشان شخصی به نام حسین سلطانیان از روستای"تیرانچی" از توابع منطقه درچه بود و شهید بهمن امینی نیز در قزوین موفق به کسب مقامی در کشتی روستاییان کشور شد.

امینی خاطرنشان‌کرد: البته مربیان بعدی در دهه 1350 تا اوایل دهه 1370 استاد فاطمی، محمدی، محمد امینی و قد معلی صباغی بودند که مکان تمرین آن‌ها تا سال 1366 بیشتر در خانه فرهنگ و باشگاه والیبال این روستا بود.

وی با بیان اینکه سالن فعلی کشتی این محل متعلق به سال 1366 است، ادامه داد: این ورزش دردو دهه 60 و 70 نیز دنبال شد و تیم کشتی ولاشان در مسابقات استان شرکت و هر ساله موفق به کسب مدال می‌شد.

این مربی کشتی تاکید کرد: سالن کشتی این محل با هزینه ورزشکاران و مردم محل ساخته شد و هیچ نهاد دولتی در ساخت آن اصلا هزینه‌ای نکرده و برخلاف باشگاه والیبال و خانه فرهنگ زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان نیست.

کسب افتخارات در طول 10 سال

امینی با بیان اینکه مربی کشتی نونهالان ولاشان یعنی مرحوم احمد باقرپور پس از سه سال مربی‌گری در 1372 دیگر موفق به ادامه این کار نشد، افزود: پس از این واقعه دیگر تشک‌های کشتی فرسوده و غیر قابل استفاده شد و از طرف دیگر این باشگاه در اختیار ورزش بدنسازی و تکواندو قرار گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: از سال 1383 مجددا تیم کشتی فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال 1388 به دلیل آنکه تشک کشتی نداشتیم روی تاتامی‌های تکواندو تمرین می‌کریدم که حدودا شش نفر دچار شکستگی شدند!

این ورزشکار با بیان اینکه با اجاره کردن تشک‌های کشتی باشگاه شهر همجوار یعنی "زازران" تمرین می‌کردیم، تصریح کرد: پس از مدت‌ها درخواست به اداره تربیت بدنی درچه و همچنین نهاد ریاست جمهوری سابق بالاخره تشک‌های کشتی نیز به این باشگاه رسید و با عزمی بیشتر تیم نونهالان ولاشان به تمرین و مسابقات خود تا کنون ادامه داده است.

امینی درباره افتخارات کسب شده در سال‌های اخیر گفت: میلاد امینی، محمد امینی، محسن ترکیان، علیرضا بهارلو، آرمان کرباسی و محمد روانخواه دردو رشته آزاد و فرنگی موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم استان اصفهان شدند و حتی تعدادی از آن‌ها نیز در مسابقات کشوری اهواز شرکت کردند.

این مربی کشتی پایه با بیان اینکه هنوز تیمی از بزرگسالان تشکیل نداده‌ایم،افزود:حدودا با 35 کشتی گیر در رده‌های پهلوانک (یعنی رده سنی 9 تا 13 سال)، نونهالان، نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کنیم، اما در صورت همکاری هیئت کشتی شهرستان و استان رده سنی بزرگسالان نیز فعالیت خود را شروع می‌کند.

سقف باشگاه کشتی در حال تخریب است

امینی با انتقاد از بی مهری و بی توجهی مسولان شهرستان به ورزشکاران روستایی، اظهار‌کرد: در حال حاضر خطر ریزش سقف باشگاه کشتی که در سال 1366 ساخته شده افراد را تهدید می‌کند و از طرف دیگر امکانات سرویس بهداشتی مناسبی هم نداریم به این معنا که باشگاه والیبال نیز از همین سرویس استفاده می‌کند و زمانی که ورزشکاران خواهر در آن باشگاه باشند ورود هر دو دسته به سرویس های بهداشتی با شئون اسلامي سازگاری ندارد.

وی گفت:در سال‌های گذشته چندین بار با ارایه عکس و فیلم، وضعیت باشگاه کشتی را به تمامی روسای هیئت‌های کشتی استان و شهرستان و همچنین مسئولان تربیت بدنی استان ارایه کردیم، اما انگار هنوز کسی توجهی از خود نشان نداده است.

این مربی کشتی خاطرنشان کرد: درتمام شهرستان دو باشگاه کشتی ولاشان و کوشک بیشترین فعالیت و شرکت در مسابقات را دارند و باشگاه‌های خمینی شهر دررشته آزاد هیچ فعالیتی ندارند بلکه فرنگی کار هستند.

مسئولان ورزش شهرستان نمی‌دانند باشگاه ولاشان کجاست!

امینی تاکیدکرد: مسئولان ورزشی شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه و نجف آباد مدام به باشگاه‌های تحت پوشش خود سرکشی می‌کنند، اما متاسفانه رییس هیئت کشتی شهرستان خمینی شهر از مکان باشگاه کشتی ولاشان خبر ندارد و رییس فعلی تربیت بدنی درچه پس از سه سال تصدی در این سمت هنوز یک‌بار هم از تمرین‌ها سرکشی نکرده است!

وی تصریح کرد: هر ساله به کشتی گیران مدال آور در دو شهرستان مبارکه و نجف آباد جوایز نقدی و غیر نقدی اهدا می شود، حال آنکه کشتی گیران ولاشان علاوه بر آنکه تمام مخارج مسابقه و تمرین را از جیب خود پرداخت می‌کنند در بهترین حالت فقط 50 هزار تومان هديه از طرف تربیت بدنی درچه به این ورزشكاران پیشنهاد شد که گرفتن آن‌را در شان خود ندیدیم!

این کشتی گیر یادآورشد: البته علاوه بر حمایت هیئت‌های کشتی در دو شهرستان ذکر شده آن‌ها از اسپانسرهای مالی بسیار قوی همانند کارخانجات گوناگون بهره مند هستند

امینی با تاکید بر وجود استعداد‌های فنی بالا در این محل، گفت: برخی از این افراد برای تهیه کمترین امکانات همچون یک لباس ورزشی دچار مشکل هستند و از سوی دیگر که با کمال تاسف آثار سوء تغذیه را در چهره این نونهالان مشاهده می‌کنیم حال آنکه تغذیه مناسب یکی از شاخصه‌های بنیادی این ورزش است.

هرگز مایوس نمی‌شویم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره علت وانگیزه تحمل این سختی‌ها با وجود این همه کمبود، گفت: معتقدم ورزش یکی از راه‌های اصلی مبارزه با اعتیاد در جامعه است و علی رغم تمام این بی توجهی ها به راه خودمان برای اعتلای ورزش در این روستا ادامه می‌دهیم چرا که نجات هر فرد از دام اعتیاد مساوی با رهایی همه انسان‌ها است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار