استاندار اصفهان؛
استاندار اصفهان بر اهمیت اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در سطح استان به خصوص شهرستان خوانسار با رویکردی آینده نگر و مبتنی بر مؤلفه‌های بنیادین توسعه پایدار و اجرای طرح‌های زیربنایی با رویکرد گردشگری تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 10 March 2022

استاندار اصفهان در سفر به شهرستان خوانسار گفت: سفرهای شهرستانی تعریف شده تا نمادی از خدمت صادقانه باشد.

سید رضا مرتضوی در ادامه بازدید از شهرستان های استان امروز به خوانسار رفت و از پروژه ها و خدماتی و عمرانی این منطقه بازدید و با مسئولان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی بر اهمیت اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در سطح استان به خصوص شهرستان خوانسار با رویکردی آینده نگر و مبتنی بر مؤلفه‌های بنیادین توسعه پایدار و اجرای طرح‌های زیربنایی با رویکرد گردشگری تاکید کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های شهرستان خوانسار از جمله کنارگذر، فاضلاب و پروژه‌های آبرسانی و تصفیه خانه شهرستان که معطل مانده است گفت: این پروژه ها با تأمین اعتبار در اولویت بهره‌برداری قرار بگیرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: آمادگی خوبی در خصوص بررسی مسائل و مشکلات شهرستان خوانسار وجود دارد و این مشکلات در جلسه شورای اداری مشترک استان با شهرستان پیگیری شد.

به گفته وی همزمان در حوزه معاونت اقتصادی، ستاد تسهیل استان با حضور دستگاه‌های استانی در شهرستان برگزار شد و نزدیک به ۳۲ پرونده در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بنگاه‌های اقتصادی شهرستان در این جلسه مشکلات خود را مطرح کردند، در خصوص تحویل منابع مالی و برخی مشکلات بیمه و مالیاتی و زیرساختی تصمیم‌گیری شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای ۳۲ واحد صنعتی که مشکلات خود را در ستاد تسهیل مطرح کردند، تصمیم گیری شد، ادامه داد: همزمان جلسه‌ای میان معاونت عمرانی و مجموعه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای شهر و روستای شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد و مسائل و مشکلات حوزه عمرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مرتضوی با بیان اینکه در نهایت همه مسائل در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان و استان، با حضور مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های استان و شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: پروژه کنارگذر خوانسار چند سالی است معطل مانده و جز اولویت‌های شهرستان است، از این رو مقرر شد با تشکیل کمیته و تأمین اعتبار و مدیریت برنامه‌ریزی استان، نسبت به اخذ بعضی مجوزهای قانون اقدام و جهت تأمین اعتبار این پروژه‌ها، نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد و مهلتی برای انجام این پروژه تعیین شد.

وی به ورودی شهرستان خوانسار اشاره کرد و افزود: این منطقه از جمله مناطق پرحادثه بوده که تلفات می‌دهد، از این رو برای رفع این نقطه حادثه‌خیز به تفاهم مشترک با دستگاه‌های مربوطه از جمله آبفای استان، شهرداری، فرمانداری و راه و شهرسازی نیاز بود و مقرر شد هریک از دستگاه‌ها بخشی از کار را بر عهده بگیرند تا ظرف سه ماه آینده این پروژه به سرانجام برسد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در خصوص تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب شهرستان خوانسار با مجموعه وزارت نیرو مذاکره و مقرر شد از محل اعتبارات استانی تزریق اعتبار ویژه‌ای برای این پروژه انجام شود تا در اولین فرصت به بهره‌برداری برسد.

مرتضوی ادامه داد: در خصوص برخی از مسائل دیگر شهرستان، از قبیل مشکلات پروژه‌های صنعتی و شهرک صنعتی، مصوباتی در زمینه همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان و محیط زیست مطرح و مقرر شد ظرف روزهای آینده توسعه شهرک صنعتی شهرستان خوانسار در حوزه حریم شهر، انجام شود.

وی اظهار کرد: نسبت به تشکیل کمیسیون ماده پنج در شهرستان خوانسار تصمیم‌گیری و مصوب شد این کمیسیون به صورت ویژه در شهرستان برقرار شود تا در خصوص طرح تفصیلی شهر و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، تصمیم‌گیری شود.

استاندار اصفهان گفت: در خصوص استاندارد نبودن محل دفن زباله‌های شهر خوانسار و اعتراضات مردم نیز تصمیم‌گیری و مقرر شد طی دو ماه آینده طرحی ارائه شود و دفن زباله‌ها در شرکت بازیافت گلپایگان به سرانجام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار