نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ایجاد تصفیه‌خانه خوانسار را نیاز جدی شهرستان عنوان کرد و گفت: با هدف تمرکززدایی، هر دو سه ماه یک‌بار جلساتی را در شهرستان‌ها تشکیل دهید تا مدیران و مسئولان استانی از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و برای حل آنها برنامه‌ریزی کنند، درخواستم این است که جلسات شهرستانی را ادامه دهید زیرا مردم قدردان دولت‌مردان هستند، اگر صادقانه کار کنند.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 10 March 2022

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: سدباغکل که هر سال برای آب‌گیری کامل آن هراس وجود دارد، مشکل فنی دارد. این سد را قرارگاه احداث کرده است، اما ضامن مشکلات بعدی آن نیست، اکنون باید جوابگوی مشکلاتی که برای آبگیری این سد وجود دارد، باشد.

مسعود خاتمی با انتقاد از اینکه مدت بسیاری از مصوبات مربوط به خوانسار در اصفهان به درستی پیگیری نشد، خاطرنشان کرد: مسئولان کنونی باید تاوان گذشته را هم بدهند چراکه برخی از مشکلات شهرستان ما زمین مانده است و انتظار پیگیری داریم.

وی یکی از مشکلات را اجرایی نشدن درست تصمیمات در زمینه رفع موانع تولید دانست و تصریح کرد: این موضوع که شعار سال گذشته کشور بود، به این شکل اجرا می‌شد که دادستان کل کشور یکی از قضات گذشته را مأمور رفع موانع تولید می‌کرد و قاضی با حضور در کارخانه و پارچه‌بافی خوانسار، چند حکم قانونی که مانع ادامه فعالیت این کارخانه می‌شد را لغو می‌کرد تا کارخانه راه بیفتد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع موانع تولید به معنای عقب افتادن اجرای برخی مصوبات قانونی یا بخشنامه‌های دولتی است، گفت: نه اینکه هیچ اشکالی در کار نباشد، اگر می‌خواستیم قانونی رفتار کنیم باید کارخانه به دلیل پرداختن نکردن هزینه‌های تأمین اجتماعی تعطیل شود، اما دادستانی این حکم‌ها را مسدود و متوقف می‌کرد تا کارخانه راه بیفتد و سر فرصت بدهی خود را پرداخت کند.

خاتمی خواستار اجرای جدی‌تر رفع موانع تولید در این شهرستان شد و افزود: از مصوبات مجلس گرفته تا بخشنامه‌های دولت، وحی منزل نیست که قابل تجدید نظر یا برگشت نباشد، درخواستمان این است که موانع تولید را در اصفهان رفع کنید و گروهی که برای رفع موانع تولید تعیین شده‌اند، موظف شوند به شکل جدی مشکلات دامپروری، کشاورزی و صنعت را بررسی کنند و موانع را با اختیارات خود از سر راه بردارند.

وی نبود کمربندی را یکی از مشکلات جدی خوانسار معرفی و تاکید کرد: سدباغکل که هر سال برای آب‌گیری کامل آن هراس وجود دارد، مشکل فنی دارد. این سد را قرارگاه ساخته است و متوجه نمی‌شویم که چگونه قرارگاه سد ساخته است اما ضامن مشکلات بعدی آن نیست، اکنون باید جوابگوی مشکلاتی که برای آبگیری این سد وجود دارد، باشد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انجام نشدن بازرسی پس از ساخت سد باغکل، خاطرنشان کرد: این کار انجام نشده و چنانچه بازرسان زنده هستند، باید مواخذه شوند چراکه با صرف هزینه سنگین سدی ساخته‌اند که هر سال هراس از آبگیری کامل آن وجود دارد، درخواست مردم شهرستان این است که کارشناسان سد را از نظر فنی بررسی کنند که آیا مشکلی برای آبگیری کامل آن وجود دارد یا خیر؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار