ورزشگاه روباز بهشت در منطقه 9 اصفهان به بهره‌برداری رسید؛
ورزشگاه روباز بهشت شامل مجموعه زمین‌های ورزشی روباز با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 12 March 2022

 محله سودان در منطقه 9 شهر اصفهان در حالی که اهالی این منطقه کم‌کم خود را برای استقبال از بهار و عید نوروز آماده می‌کنند شاهد افتتاح یک پروژه جدید بود.

ورزشگاه روباز بهشت جزو 44 پروژه‌ عمرانی و خدماتی بود که در مناطق مختلف شهر با هزینه ۲۳۰ میلیارد تومان با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاون فرهنگی شهردار اصفهان و مردم محلات گوناگون شهر به بهره‌برداری رسید.

ورزشگاه روباز بهشت در خیابانی به همین نام و در محله سودان اصفهان قرار دارد که احداث آن حاصل همکاری معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و شهرداری منطقه 9 است و از این پس با یک زمین چمن مصنوعی با ابعاد استاندارد، زمین آسفالت گل‌کوچک، زمین والیبال، زمین بسکتبال و غیره میزبان شهروندان ورزش‌دوست اصفهان خواهد بود.

مراسم افتتاحیه ورزشگاه روباز بهشت با ادای احترام بازیکنان تیم‌های محلی منطقه 9 و همچنین مسئولان حاضر در مراسم به تمثال شهید مانیان از شهدای منطقه 9 و مرحوم محمود یاوری پیشکسوت فقید فوتبال اصفهان با اهدای شاخه‌های گل آغاز شد.

در ادامه توپ فوتبالی که به امضای مسئولان حاضر رسیده بود توسط شهردار اصفهان در میانه میدان قرار گرفت و سپس دو تیم ماهان و شهاب از تیم‌های محلی منطقه 9 در یک بازی نمادین به مصاف یکدیگر رفتند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در مراسم افتتاح این ورزشگاه گفت: ورزشگاه روباز بهشت در منطقه ۹، جزو پروژه‌هایی است که ظرف پنج ماه گذشته با اولویت‌دهی به پروژه‌های محلات و به همت همکارانم تکمیل شد و در آستانه نیمه شعبان و عید نوروز در اختیار شهروندان عزیز مناطق گوناگون از جمله شهروندان منطقه 9 قرار گرفت.

برنامه شهرداری اصفهان برای احداث 50 زمین روباز ورزشی در هر سال

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به هزینه زیاد احداث مجموعه‌های ورزشی، احداث زمین‌های روباز مانند ورزشگاه بهشت که در منطقه ۹ افتتاح شد، راهکار مناسبی برای افزایش سرانه ورزشی اصفهان است و در تمام مناطق شهر زمین‌های خوبی وجود دارد که می‌تواند به زمین‌های روباز ورزشی تبدیل شود.

مجتبی شاه‌مرادی با اشاره به سرانه ورزشی پایین شهر اصفهان افزود: امیدوارم بتوانیم هر سال نزدیک به 50 زمین روباز ورزشی را به سرانه ورزشی شهر اصفهان اضافه کنیم و چشم‌انداز ما این است که این زمین‌ها در تمام محلات شهر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با وجود موانعی مانند افزایش هزینه احداث ورزشگاه، خوشبختانه مجموعه‌های ورزشی خوبی شامل سالن‌های ورزش‌های توپی، سالن‌های ورزش‌های رزمی و زورخانه‌ها در حال احداث در مناطق گوناگون شهر است.

وی تأکید کرد: یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان در این دوره توسعه ورزش است تا به افزایش نشاط، شادی و سلامت در میان شهروندان منجر شود.

بهره‌مندی شهروندان دو منطقه شهر از ورزشگاه روباز بهشت

همچنین به گفته سیدسلمان قاضی‌عسگر مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان، ورزشگاه روباز بهشت با هزینه‌ای نزدیک به 17 میلیارد تومان شامل هزینه‌های آزادسازی و اجرا احداث شده است. همچنین صحنه گل تیم ملی فوتبال ایران به استرالیا و نماد درخت چنار به صورت وکتور بر دو طرف جداره این ورزشگاه شبیه‌سازی و نصب شده است.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی این ورزشگاه به مردم محلات گوناگون منطقه 9 افزود: خدمت‌رسانی مجموعه ورزشی روباز بهشت فرا منطقه‌ای خواهد بود و شهروندان منطقه 11 را نیز پوشش خواهد داد.

قاضی‌عسگر با تأکید بر اینکه زمین‌های ورزشی این مجموعه از ابعاد استاندارد برخوردار است، گفت: کمیته ورزشی منطقه 9 یکی از منسجم‌ترین کمیته‌های ورزشی محلات است و حتی پیش از احداث ورزشگاه روباز بهشت نیز مسابقات ورزشی در رشته‌های گوناگون به‌صورت هفتگی در این منطقه برگزار می‌شده و می‌شود. امیدوارم مردم منطقه بتوانند در آینده نیز به‌خوبی از ظرفیت ایجادشده در این مجموعه بهره ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار