تابناک: یک پژوهشگر هواشناسی از فعالیت سامانه بارش زا در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: در اصفهان طی سه روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ 04 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احسان مرادی با اشاره به اینکه نفسهای سال 93 به شماره افتاده و خانه تکانی ها هنوز ادامه دارد گفت: در این ایام برای مردم اطلاع از آب و هوا مهم است.

وی ادامه داد: در این ایام اوضاع آب و هوا برای کشاورزان و باغدارانی که زنده شدن زمین هایشان را شاهدند، بسیار حیاتی تر است.

چهارشنبه: وزش باد

مرادی با اشاره به گذر موج ضعیف ناپایدار، درباره اوضاع جوی طی روز چهارشنبه گفت: هم اینک سامانه ناپایداری در نیمه شمالی کشور فعال است، اما این سامانه در سایر مناطق کشور و از جمله در اصفهان، فعالیت بارشی نخواهد داشت.

این پژوهشگر هواشناسی افزود: این سامانه تنها سبب وزش باد، بخصوص در ساعتهای بعدازظهر و گاهی افزایش ابر می شود که این افزایش ابر در مناطق شمالی و غربی استان اصفهان بیشتر است و در ارتفاعهای شمالی و غربی استان با بارشهای خفیف همراه است.

پنجشنبه: صاف تا کمی ابری

این پژوهشگر درباره اوضاع جوی روز پنجشنبه افزود: در این روز از میزان همان ناپایداری های اندک نیز کاسته می شود و اوضاع کمی آرام تر است.

وی افزود: البته در ساعتهای بعدازظهر گاهی وزش باد رخ می دهد که سرعت وزش باد نسبت به روز چهارشنبه کمتر است.

مرادی گفت: همچنین از پنجشنبه شب کاهش دما رخ خواهد داد، اما این کاهش دما خیلی شدید نیست.

جمعه: صاف تا قسمتی ابری

این پژوهشگر هواشناسی درباره اوضاع جوی روز جمعه گفت: در این روز اوضاع جوی مانند روزهای گذشته تر است و از بارش خبری نخواهد بود، تنها در ساعتهای بعدازظهر گاهی وزش باد رخ می دهد و لکه هایی از ابر در برخی ساعتها آسمان را تا حد قسمتی ابری پیش می برد.

وی اظهار داشت: توجه داشته باشید که اصطلاح قسمتی ابری با نیمه ابری متفاوت است و در آسمانی که قسمتی ابری است، ابرهای کمتری نسبت به آسمان نیمه ابری وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار