سوابق دهلران در دفاع مقدس درخشان است و باید رسانه ها بویژه رسانه ملی در جهت توجه به جایگاه این شهرستان در دوران دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 30 September 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در یادواره شهدای مقاومت 18 روزه دهلران گفت: این شهرستان با سوابق درخشان در دوران دفاع مقدس و ظرفیت های متنوع می تواند به جایگاه واقعی خود در عرصه تولید واشتغال، اقتصاد و رونق در عرصه های مختلف دست پیدا کند.
حسین کلانتری گفت:سوابق دهلران در دفاع مقدس درخشان است و باید رسانه ها بویژه رسانه ملی در جهت توجه به جایگاه این شهرستان در دوران دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشد.
وی بر ضرورت انعکاس ظرفیت های این شهرستان مرزی در رسانه ها تاکید و اظهار کرد: این مهم باید به دقت مد نظر شبکه استانی رسانه ملی باشد.
کلانتری افزود: این شهرستان با سوابق درخشان در دوران دفاع مقدس و ظرفیت های متنوع می تواند به جایگاه واقعی خود در عرصه تولید واشتغال، اقتصاد و رونق در عرصه های مختلف دست پیدا کند.
معاون استاندار ایلام ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس وقایعی تاریخی در جبهه های دهلران و مهران رقم خورد که برای همیشه در افتخارات مردمان این دیار ماندگار است.
وی با اشاره به شعار امسال گفت: همدلی، وحدت و برادری نکته برجسته زندگی اقوام لر، کرد و عرب در این شهرستان مرزی است که همچون دوران دفاع مقدس، امروز در همه عرصه ها در کنار هم هستند و با این وحدت و همدلی حماسه آفرینی می کنند.
کلانتری به ظرفیت های دهلران در عرصه های علمی و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: مردم و مسوولان و مهمتر از همه رسانه ها باید برای توسعه و پیشرفت این شهرستان و معرفی ظرفیت های آن تلاش کنند.
وی با اشاره به سکونت چهار قوم کرد، لر، عرب و فارس در استان ایلام گفت: صدا و سیما باید به گویش های محلی و ظرفیت های منطقه ای دقت کند و در برنامه سازی ها این مهم را مد نظر داشته باشد.
وی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس این دیار به نسل جوان تاکید کرد و افزود: باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها حماسه های دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود.
کلانتری یادآور شد: شهدا به ما یاد دادند که ما تابع دینی هستیم که حضرت محمد (ص) بانی آن است و بقای ما بسته به ادامه راه امام حسین (ع) است و شهدا نیز با تاسی به سالار دشت کربلا به ما درس اقتدار و ایستادگی و سربلندی آموختند.
معاون سیاسی استاندار ایلام ادامه داد: امروز مردم در موضوعات مختلف با وحدت و انسجام از برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید حمایت می کنند و نتیجه آن نیز موفقیت های در مقابل دشمنان و زورگویان است.
وی با اشاره به ظرفیت های ملی دهلران گفت: امروز تلاش برای ایجاد بازارچه مرزی در این شهرستان توسط مسوولان امر به جد دنبال می شود تا زمینه توسعه، تجارت و اشتغال در این منطقه فراهم شود.
وی از معرفی سه منطقه چیلات، چمسری و نهر عنبر برای ایجاد مکان بازارچه مرزی دهلران به کشور عراق خبر داد و افزود: آمادگی داریم در هر نقطه ای که کشور مقابل اعلام کند بازارچه مرزی ایجاد کنیم.
معاون سیاسی استاندار ایلام از سفر وزیر نیرو به استان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: موضوع کاهش تعرفه های برق شهرستان مرزی دهلران با کار کارشناسی پیگیری و تلاش می شود همچون استان خوزستان حق تعرفه گرمسیری برای مردم این شهرستان دایر شود.
وی دهلران را شایسته پیوست به خط سراسری راه آهن دانست و گفت: مسوولان بویژه استاندار به جد پیگیر این موضوع هستند تا استان ایلام از شمال و جنوب به راه آهن سراسری وصل شود و مردم بتوانند از مزایای شبکه ریلی استفاده کنند.
وی از تلاش ها و پیگیری های فرماندار دهلران در موضوعات مختلف برای توسعه شهرستان تقدیر کرد و گفت: مسوولیت فرصتی برای خدمت به مردم است و باید از همه ظرفیت ها در این جهت بهره برد.
کلانتری با اشاره به کشته شدن جمعی از حجاج خانه خدا اظهار کرد: بی کفایتی، بی برنامگی، بی مسوولیتی و بی عرضگی آل سعود منجر به این فاجعه تلخ برای مسلمانان شد و آنها باید جوابگوی اعمال ننگین خود باشند.
در پایان این آیین که با حضور اقشار مختلف مردم، مسوولان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان جهاد و ایثار، بسیجیان برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده معظم شهدای مقاومت 18 روزه دهلران در دفاع مقدس تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار