کد خبر: ۱۰۳۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 17 March 2022
سپاه انصارالحسین (ع) همدان در واکنش به هنجارشکنی‌های صورت گرفته در حاشیه مراسم آیین جهانی «نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» در شهر همدان ضمن ابراز تاسف از این قبح‌شکنی اجتماعی با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به این امر اعلام کرد:

به گزارش تابناک همدان، در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان مهد پرورش عالمان، بزرگان، اندیشمندان و شهدای فاخری است که همواره در راستای حفظ شعائر اسلامی و حفظ هویت دینی و فرهنگی جامعه در تلاش بودند که به واسطه آن موجب اقتدار و قدرت کشور شدند.

متاسفانه طی سال‌های گذشته کشور مورد آماج تهدید‌ها و تهاجم‌های فرهنگی قرار گرفته و دشمن در تلاش است تا به شیوه‌های مختلف هنجارشکنی را به یک پدیده عادی در جامعه تبدیل نماید تا بتواند به اهداف پلید خود در تضعیف فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برسد و فرهنگ مبتذل غربی را جایگزین آن نماید که جامعه به دلیل برخی ضعف‌های مدیریتی در این زمینه با آسیب‌هایی مواجه شده است.

دین اسلام دین کاملی است که نه تنها با نشاط اجتماعی مخالف نیست بلکه در آداب دینی آن نشاط اجتماعی هم به‌وضوح دیده می‌شود و تاکید زیادی بر آن داشته و آن را امری ضروری می‌داند و گرچه ایجاد نشاط در جامعه امری مطلوب و از ضروریات است، اما ساختارشکنی و سوء استفاده از آن مذموم و غیر قابل تحمل است.

اهمیت گردشگری و نقش آن در رشد و توسعه‌ی اقتصادی و فرهنگی کشور نیز بر کسی پوشیده نیست و لزوم توجه به صنعت گردشگری امری لازم و تلاش برای توانمند کردن و شناساندن جاذبه‌های گردشگری از ضروریات است؛ اما در کشور اسلامی هیچ کس حق ندارد به بهانه توسعه صنعت گردشگردی احکام شرعی را زیر پا بگذارد و اقدامی ضدفرهنگی و خلاف شئونات و عرف اخلاقی جامعه انجام دهد.

متاسفانه طی دو روز گذشته مراسمی با عنوان «مسیر گردشگری و آیین جهانی نوروز» در همدان به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه صنعت گردشگری برگزار شد که در حاشیه این مراسم صحنه‌ها و رفتار‌هایی خلاف موازین شرعی و قانونی و در تضاد با فرهنگ اسلامی ایرانی رخ داد و با اجرای برنامه‌ای به اصطلاح فرهنگی و در راستای نمایش آداب و رسوم اقوام ایرانی بی‌حیایی و هنجارشکنی صورت گرفت که این اقدامات ضد فرهنگی در شأن و جایگاه دارالمومنین همدان نبود.

سپاه انصارالحسین (ع) همدان ضمن محکوم کردن اینگونه رفتارها، اعلام می‌دارد که مقابله با هر گونه هنجارشکنی‌ها و تخطی از دستورات اکید اسلام و ارزش‌های انقلاب را وظیفه خود می‌داند و در کنار سایر نیرو‌های مسلح پاسدار ارزش‌های اسلام و انقلاب و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است و در مقابل با هنجارشکنی‌ها سکوت نخواهد کرد.

سپاه به هیچ عنوان مخالف نشاط اجتماعی و توسعه صنعت گردشگری و محدود کردن فضای تفریحی نبوده و نیست و حتی در صدد تحقق این امر در تلاش و آماده همکاری با دستگاه‌های مربوطه می‌باشد، ولی بر رعایت شئونات اخلاقی و فرهنگی جامعه اسلامی تاکید دارد.

از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود با هنجارشکنان و مسئولینی که هماهنگی انجام برنامه مذکور را بر عهده داشته‌اند برخورد جدی داشته و پاسخگوی قبح شکنی اجتماعی باشند تا بار دیگر اجازه هنجارشکنی به افراد یا گروه‌های سودجو در محافل آتی داده نشود.

در پایان تاکید می‌کنیم که ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم که بابت حفظ آن خون‌های پاک و مطهری از جوانان رشید و غیور را تقدیم نموده‌ایم تا ارزش‌های اسلامی حفظ گردد، مسئولین باید به این نکته توجه داشته باشند که در نظام اسلامی دارای مسئولیت می‌باشند و در چارچوب ایجاد نشاط اجتماعی و در راستای حفظ نظام و انقلاب اسلامی و تحقق اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های آن وظیفه دارند که باید به آن عمل کنند.

منبع: معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصار الحسین علیه السلام همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار