مدیرعامل شرکت دخانیات کشور گفت: حمایت از کشاورزان توتون کار خمینی شهر موجب جلوگیری از قاچاق و خروج ارز از کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 16 March 2022

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور در بازدید از مجتمع دخانیات خمینی شهر با اشاره به رونمایی از بسته حمایتی کشاورزان و اجرای آن از ابتدای سال آینده گفت: افزایش ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی میزان قیمت خرید تضمینی توتون و تنباکو، پرداخت تسهیلات بدون بهره خرید ماشین آلات از ۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان و افزایش ۴ برابری مساعده کشت و پرداخت در سه مرحله به کشاورزان از جمله محور‌های این بسته حمایتی است.
محمد شیخان حمایت از تولید داخل را موجب از بین رفتن پدیده قاچاق در این بخش دانست و افزود: متاسفانه به دلیل پایین بودن تولید، شرکت‌های خارجی ۷۵ درصد دخانیات کشور را تصاحب کرده اند و قاچاق هم در این بین سهم حدود ۲۰ درصدی دارد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه خمینی شهر در صنعت تولید داخلی دخانیات گفت: به دلیل کشت تنباکوی مرغوب صادراتی و ظرفیت بالای تولید، زیرساخت‌های تولیدی مجتمع دخانیات این شهرستان ارتقا و دو خط تولید دیگر به سالن‌های تولید افزوده می‌شود.
حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه کارکنان مجموعه دخانیات تبدیل وضعیت می‌شوند گفت: افزایش میزان قیمت خرید تنباکو و افزایش تولید موجب کوتاه شدن دست خارجی‌ها و رفع معضل قاچاق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :