معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان از بازگشایی ۱۰ روزه زاینده‌رود برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان از پنجم فروردین ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 17 March 2022

مهران زینلیان با بیان اینکه پنج فروردین ماه ۱۴۰۱ خروجی سد زاینده رود به منظور توزیع آب برای نوبت دوم آبیاری کشت شرق اصفهان افزایش می‌یابد، اظهار داشت: جریان زاینده رود احتمالاً ۲ روز پس از این تاریخ به شهر اصفهان و اراضی کشاورزی شرق خواهد رسید.

وی افزود: معادل حجم آبی که بهمن ماه سال جاری رها شده بود (حدود ۵۰ میلیون مترمکعب) به همان مقدار به مدت ۱۰ روز برای اراضی کشاورزان شرق اصفهان رها سازی و طبق مصوبات و تابلو منابع و مصارف وزارت نیرو انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود امروز به حدود ۲۶۰ میلیون مترمکعب رسید، ابراز داشت: این رهاسازی آب نیز با در نظر گرفتن خط قرمز شرب خواهد بود و همچنان در زمینه شرب نگرانی داریم و اینکه جریان رودخانه زاینده رود در اصفهان دائمی نیست، متاسفیم.

زینلیان با بیان اینکه برای دائمی شدن جریان زاینده رود تلاش می‌کنیم، درخصوص تأمین حقابه محیط‌زیست رودخانه و تالاب، تصریح کرد: امید است رهاسازی مکرر برای تغذیه آبخوان‌ها و محیط‌زیست مثمر ثمر باشد.

وی اضافه کرد: پس از توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان، طبق توافقی که بین اعضای صنف و جهاد کشاورزی شده و به تأیید شرکت آب منطقه‌ای اصفهان رسیده و استاندار محترم آن را تصویب کرده است، برای باغات غرب اصفهان نیز آب توزیع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار