مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از نصب استاتور ۲۷۵ تنی واحد شماره ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ 26 March 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، سید مهران اسدی گفت: مراحل نصب پروژه بهینه سازی واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور، بزرگترین قطعه ژنراتور به قطر حدود ۱۳ متر و وزن ۲۷۵ تن با موفقیت در محل خود نصب شد.

وی افزود: این عملیات به دلیل فعالیت های هسته چینی، شینه زنی و برزینگ در خارج از پیت ژنراتور از سایر عملیات های مشابه در واحدهای هم سایز متمایز است که پر ریسک ترین فعالیت حمل و جابجایی این قطعه ژنراتور با موفقیت و سلامت کامل انجام شد.

اسدی با بیان اینکه این گونه فعالیت ها در نصب واحدهای برق آبی در دنیا کم نظیر است، عنوان کرد: در این عملیات، به دلیل آماده بودن روتور و استفاده بهینه از زمان، نصب و تنظیم روتور قبل از استاتور انجام شد.

نیروگاه سد شهید عباسپور دارای ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی بوده که توان نامی آن ۲۰۰۰ مگاوات است.

شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان فعالیت هایی همچون نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری، بهره برداری از نیروگاه های برق آبی کشور، کارهای ساختمانی سد و نیروگاه، پست های فشارقوی نیروگاه ها، عملیات ژئوتکنیک، حفاری و احیای زهکش ها و همچنین عملیات نصب و راه اندازی و اجرای خط لوله تأسیسات آب و فاضلاب را برعهده دارد.

این شرکت دارای گواهی صلاحیت رتبه یک نیرو، چهار آب، پنج تأسیسات و تجهیزات و پنج نفت و گاز بوده و گواهینامه ISO 9001:2008 را از موسسه IQNET اخذ کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار