مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: در دنیای معاصر هم‌گرایی و تعامل میان اسلام و مسیحیت در برابر امواج الحاد و دوری از اخلاق و معنویت می‌تواند بسیار ارزشمند واثربخش باشد.
کد خبر: ۱۰۳۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 01 April 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی در دیدار دومینیک ماتئو، اسقف اعظم کلیسای آئین لاتین در ایران، ضمن تبریک انتخاب وی از سوی پاپ، اظهار کرد: امیدوار هستیم حضور شما در ایران فصل جدیدی در تعاملات و ارتباطات میان اسلام و مسیحیت را رقم بزند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به حضورش در دهها کشور دنیا، افزود: در این سفرها یکی از برنامه‌هایی که همیشه نسبت به آن اهمیت می‌دادم، حضور در مراکز علمی و آموزشی مسیحیت بود. چرا که در دنیای جدید و عصر حاضر تعامل، هم‌گرایی و هم‌افزایی می‌تواند در برابر امواج وهجمه های الحاد و دوری از اخلاق و معنویت را تا حد زیادی جبران کرده و ایستادگی کند.

اعرافی ادامه داد: برای ما نام‌های حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم(س) و سایر پیامبران الهی بسیار مقدس، عزیز و معنویت زیادی دارد از این رو اشتراکات بین اسلام و مسیحیت در حوزه مباحث اعتقادی و کلامی بسیار زیاد است که می‌تواند در جهت تشکیل یک جبهه توحیدی باشد. همانطور که در قلمرو اخلاق و معنویت معارف مشترکی وجود دارد که با تکیه برآن می‌توان دامنه وسیعی از همکاری‌ها و تعاملات را رقم زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معتقدیم که ادیان توحیدی و ابراهیمی می‌توانند بسیاری از چالش‌های دوره معاصر همچون؛ جنگ، تعصبات بی‌جا، سبک زندگی وخانواده، جمعیت، محیط زیست، بی‌عدالتی، فقر و فساد را معالجه کنند و این اتفاق مهم در سایه همکاری، تعامل و هم‌گرایی تحقق خواهد یافت.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: امروز در ایران بر اساس قانون اساسی و مقررات، اقلیت‌های مذهبی متناسب با جایگاه و امکاناتی که دارند سعی شده مورد توجه قرار بگیرند و در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور داشته باشند.

مدیرحوزه های علمیه کشور همچنین با اشاره به اهمیت شهر قم اظهار کرد: قم، یکی از شهرهای بسیار مهم و قطب علمی جهان اسلام است در حال حاضر یکصدهزار نفر در قم در رشته‌های مختلف تحقیق، تحصیل و تدریس می کنند. حضور فعال طلاب علوم دینی در ۲۰۰ رشته با موضوعات علوم اسلامی و انسانی از دیگر فعالیت‌های مراکز علمی در شهر قم است. وجود رشته های مطالعات تطبیقی، و رشته های مرتبط با ادیان و مذاهب از دیگر مباحث مهمی است که در شهر قم مطرح است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار