مدیرکل هواشناسی اصفهان، میانگین بارش باران استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱(اول مهر تا ۱۴ فروردین جاری) را ۱۳۰.۴۱ میلی‌متر عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 04 April 2022

حمیدرضا خورشیدی افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱۱.۴۲ میلی متر بود، ۱۷ درصد افزایش اما نسبت به میزان بارش‌های دوره بلندمدت ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد.

وی ادامه داد: امسال فریدونشهر با ۴۳۶.۵ میلی‌متر بارندگی، پُربارش‌ترین شهر استان بود و سمیرم با ۴۳۶ میلی متر، خوانسار با ۳۱۴.۶، داران با ۲۵۶.۹، چادگان با ۲۱۵.۵ و گلپایگان با ۲۱۱.۵ میلی‌متر در رده‌های دوم و ششم قرار داشتند.

خورشیدی از خور و بیابانک با ۱۱.۵ میلی‌متر بارندگی بعنوان کم‌بارش‌ترین شهر استان نام برد و افزود: نایین با ۲۴.۴ میلی‌متر، فرودگاه اصفهان با ۳۲.۶، مورچه خورت با ۳۴.۲ میلی متر و کبوترآباد با ۳۵.۲ میلی‌متر در رده‌های بعدی شهرهای کم بارش قرار داشتند.

مدیرکل هواشناسی استان، میانگین بارش شهر اصفهان را ۵۳.۸ میلی‌متر عنوان و خاطرنشان کرد: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی گذشته که ۸۰.۴ میلی‌متر بود ۳۳ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۴۳ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به استقرار جو به نسبت پایدار تا اواسط هفته بر روی استان گفت: هوای بیشتر نقاط استان همچنان تا اواسط هفته صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در بیشتر نقاط یک تا سه درجه افزایش می‌یابد.

خورشیدی اظهار داشت: وزش باد به نسبت شدید در ساعات بعدازظهر امروز در نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه(فردا)، هوای کمی ابری و غبار صبحگاهی، در بعدازظهر گاهی افزایش ابر، وزش باد و برای روز سه‌شنبه، هوای صاف‌ تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار