فرماندار آبدانان:
فرماندار آبدانان روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را بسیار نگران کننده دانست و گفت: تاکنون ۳۸ درصد مردم دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 06 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ آقای یدالله حاتمی در جلسه ستاد کرونای شهرستان آبدانان بیان داشت: ایام تعطیلات نوروز امسال ۱۸۰ هزار مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شدند که پنج هزار نفر از آنان بین یک تا سه شبانه روز در آبدانان اتراق کردند.

او از مراجعه چهار هزار و ۵۰۰ نفر بیمار به بیمارستان شهر آبدانان در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: ۲۰۰ نفر از آنان در مراکز درمانی شهرستان بستری و مابقی بصورت سرپایی معالجه شدند.

فرماندار آبدانان گفت: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی روزانه ۳۰۰ بیمار به تنها بیمارستان این شهرستان مراجعه کرده اند.

فرماندار آبدانان، روند پیشرفت بیماری کرونا در این شهرستان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: تاکنون ۸۷ درصد جمعیت این شهرستان دُز اول، ۷۲ درصد دُز دوم و ۳۸ درصد نیز دُزم سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان نیز در این نشست از افزایش ۲۰ درصدی مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی شهرستان خبر داد و متذکر شد: این شهرستان از نظر تزریق واکسن کرونا در رتبه اول استان ایلام قرار دارد.

او گفت: طی مدت ۴۵ روز گذشته ۲۴ هزار نفر جهت دریافت خدمات درمانی به مراکز شهرستان مراجعه کرده اند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

در این نشست و به منظور جلوگیری از فراگیرشدن دوباره بیماری کرونا در آبدانان مقرر شد محدودیت‌های اجتماعی در خصوص مراسم شادی و ترحیم، بعضی مراکز ورزشی و اماکن مذهبی در طول ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان اعمال شود.

شهرستان آبدانان هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و در مدت تعطیلات اول سال و حجم زیاد سفر‌های نوروزی روند بیماران کرونایی و بستری‌های ناشی از آن به شدت افزایش پیدا کرده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار