مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: ۳۷۳ میلیون متر مکعب آب در سدهای این استان ذخیره شده که نشان می‌دهد ۷۲ درصد از این مخازن خالی است.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 07 April 2022

احسان الله امینی افزود: میزان ذخیره فعلی آب در سدهای این استان نسبت به متوسط بلند مدت ۵۶ درصد کاهش داشته است و در مقایسه با سال قبل نیز هفت میلیون متر مکعب کمتر است.

وی اضافه کرد:  ذخیره سد مخزنی زاینده رود با گنجایش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب به‌عنوان اصلی‌ترین سد این خطه ۳۱۴ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با بلندمدت ( دوره ۵۲ ساله) ۶۰ درصد کاهش دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره سد گلپایگان واقع در غرب استان اظهارداشت: ذخیره این مخزن این روزها به ۱۹.۶ میلیون مترمکعب رسیده است، مقدار آن به نسبت مدت مشابه سال قبل بدون تغییر  اما در مقایسه با بلند مدت ۳۰ درصد کمتر  است.

به گفته امینی، ذخیره کنونی سد قره‌آقاچ شهرستان سمیرم واقع در جنوب استان با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب، ۲۰ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سد حنای سمیرم ۹.۸ میلیون مترمکعب آب دارد اظهارداشت: مقدار ذخیره این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۷ میلیون مترمکعب بود که نشانگر کاهش ۴۰ درصدی است، ضمن اینکه در مقایسه با بلند مدت ۵۰ درصد کاهش دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرشان کرد: سد خمیران در شهرستان تیران و کرون ۶.۸ میلیون مترمکعب آب دارد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد و در مقایسه میانگین بلند مدت ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

امینی درباره سد باغکل واقع در شهرستان خوانسار افزود: ذخیره آن ۲ میلیون مترمکعب و ۲۰ درصد کمتر از سال ۱۴۰۰ است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار