معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: راهکار کوتاه مدت برای مقابه با ریزگرد‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 10 April 2022

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: راهکار کوتاه مدت برای مقابه با ریزگرد‌ها وجود ندارد.

به گزارش تابناک همدان از ایران آنلاین،  عادل عربی با بیان اینکه منشاء گرد و غبار در کل کشور و به ویژه استان همدان از عراق، سوریه و شمال عربستان بوده، اظهار داشت: در همدان وزش باد عامل تشدید کننده این شرایط شده که شاخص آلودگی هوا را افزایش داده است.

وی افزود: با توجه به گزارش‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود این روند به مرور کمتر شود و به شدت کمتری نسبت به روز‌های قبلی برسد، اما امکان طوفان شن مجددی وجود دارد که منشاء ریزگرد‌های آن عراق، اردن و سوریه است.

عربی در پاسخ به این سوال که اقدامات محیط زیست برای جلوگیری از تکرار این روند در سال‌های آتی چیست، بیان کرد: راهکار کوتاه مدت برای مقابله با ریزگرد‌های خارجی وجود ندارد و تنها راه مقابله با این ریزگرد‌ها همکاری کشور‌های منطقه برای کاشت نهال است که حداقل به ۱۰ سال زمان نیاز است.

 در این ایام زنگ تفریح مدارس حذف شود

در همین ارتباط، فاطمه ترکمان اسدی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان، در خصوص راهکار‌های حفظ سلامتی در این ایام گفت: افراد سالمند، بانوان باردار، بیماران تنفسی و ریوی، قلبی و عروقی، افراد دارای نقص در سیستم تنفسی از حضور و تردد غیر ضروری در فضای باز خصوصا در مکان‌های پرتردد شهر که میزان آلاینده‌های بیشتری دارد جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: عموم شهروندان در شرایطی که هوا ناسالم برای همه گروه‌ها است باید هر گونه ورزش سنگین مانند کوه نوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن و فعالیت در فضای باز پرهیز کنند.

ترکمان اسدی توصیه کرد: در منازل مسکونی پنجره‌های مشرف به فضای باز برای پیشگیری از ورود هوای آلوده به داخل خانه بسته بماند و افرادی که با خودرو شخصی تردد می‌کنند شیشه‌های اتومبیل خود را بسته نگه دارند و دریجه تهویه هوا را در حالتی قرار دهند که هوا فقط در کابین خودرو جریان داشته باشد و زنگ تفریح مدارس حذف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار