رئیس خانه مطبوعات فارس خبر داد: میزبانی تالار حافظ اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس از نشست هم اندیشی «مدیریت رسانه»/ رمزگشایی دکتر توکلی از اسرار«شیوه های مدرن خبرنویسی» در شیراز
کد خبر: ۱۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ 04 March 2015

به گزارش تابناک فارس،رئیس خانه مطبوعات فارس با اشاره به استقبال گسترده خبرنگاران و اهالی رسانه فارس از کارگاه تخصصی روزنامه نگاری با محوریت شیوه های مدرن خبرنویسی، زمان برگزاری آن را پنج شنبه ۱۴ اسفندماه در تالار سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس اعلام کرد.

محمدتقی زرین چنگ با اعلام این خبر گفت: آموزش یکی از محورهای اصلی برنامه های خانه مطبوعات استان فارس در دروه ششم خواهد بود که در اولین قدم کارگاه تخصصی روزنامه نگاری با حضور دکتر احمد توکلی از اساتید برجسته روزنامه نگاری و ارتباطات کشور ۱۴ اسفندماه در شیراز برگزار می شود.

وی افزود: این کارگاه از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه در تالار سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس آغاز می شود و تا ساعت ۱۳ ادامه خواهد داشت. ساعت ۱۵ همین روز نیز کارگاه ادامه خواهد داشت که در آن شیوه های مدرن خبرنویسی توسط دکتر توکلی در کارگاهی با عنوان «هرم وارونه را اعدام کنید!» تدریس می شود.

رئیس خانه مطبوعات با قدردانی از همکاری ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حمایت سرپرستی روزنامه همشهری در استان فارس از برگزاری این برنامه تاکید کرد: استقبال گسترده ای از این کارگاه به عمل آمده است اما با توجه به محدودیت تعداد شرکت کنندگان، تنها کسانی که از طریق پیامک با آنها تماس گرفته شده است می توانند از این کارگاه آموزشی سودمند استفاده کنند.

معاون سربیر روزنامه خبر جنوب هچنین خاطرنشان کرد: در روز جمعه ۱۵ اسفندماه از ساعت ۹:۳۰ نیز نشست هم اندیشی با حضور مدیران مسئول، سردبیران و دبیران تحریریه و سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دکتر احمد توکلی به منظور دانش افزایی در حوزه تیتر نویسی و مدیریت رسانه در تالار حافظ شیراز برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه دو روزه توسط خانه مطبوعات فارس و با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سرپرستی روزنامه همشهری در استان فارس و سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.

گفتنی است، احمد توکلی فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته روزنامه ‌نگاری و ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است و مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته مدیریت رسانه از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده است.

دکتر احمد توکلی تدریس در عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته ارتباطات، دانشکده خبر (خبرگزاری جمهوری اسلامی)، – جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ‌ها از سوابق علمی و آموزشی این استاد دانشگاه است.

سوابق مطبوعاتی و رسانه‌ای دکتر توکلی عبارت است از: روزنامه جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۰ (آخرین سمت عضو شورای سردبیری)، روزنامه ایران (از اعضای پایه گذار تحریریه روزنامه ایران) معاون سردبیر و سردبیر صفحات میانی، مدیر اجرایی انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، روزنامه ایران ورزشی (مدیر مسوول و سردبیر)، معاون سردبیر همشهری محله (از بنیان گذاران)، سردبیر خبرگزاری شانا وابسته به وزارت نفت معاون سردبیر در بخش خبر روزنامه همشهری، سردبیر روزنامه تهران امروز (از بنیان گذاران)، سردبیر روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز و مدیر انتشارات ثانیه( ناشر کتاب‌های ارتباطات و روزنامه نگاری.

گفتنی است، گزارش نویسی برای مطبوعات، ویراستاری و مدیریت اخبار، مصاحبه خلاق، مصاحبه حرفه ای، مثلث طلایی نوشتن، خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده، زبان تخصصی برای دانشجویان علوم ارتباطات و روزنامه نگاران، و واژه‌های کلیدی در روزنامه نگاری از تالیفات دکتر توکلی به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار