کد خبر: ۱۰۳۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 13 April 2022
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، جامعه روحانیت، معتمدین و پایگاه‌های بسیج محلات، در راستای اطلاع رسانی، مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب تاکید کرد و گفت: اخطار به مشترکین و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در دستور کار است.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری فر در نخستین کارگروه اطلاع رسانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان که در سال ۱۴۰۱ با حضور اعضاء این کارگروه برگزار شد، بر اهمیت موضوع آگاه سازی افکار عمومی در شرایط بحرانی و تنش آبی سال جاری تاکید کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه برگزاری جلسات مرتبط با کارگروه اطلاع رسانی ضمن تاکید بر آگاه سازی عموم از الزامات است، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش معتمدین محل و فرماندهان بسیج محلات در انتقال مباحث آموزشی، برگزاری جلسات آموزشی ویژه این طیف از افراد ضروری است.

بختیاری فر همچنین بر تشکیل کارگروه مدیریت مصرف ویژه کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به تنش آبی موجود و کاهش نزولات جوی، الزامی است لیست دستگاه‌های اجرایی پرمصرف تهیه و اخطار‌های لازم از سوی استانداری به این تعداد از مشترکین داده شود.

وی افزود: همچنین معرفی مشترکین و دستگاه‌های کم مصرف به منظور ترغیب افراد و دستگاه‌های مذکور به مدیریت مصرف نیز حائز اهمیت است.

 
مدیر عامل آبفای استان در بخش دیگری از سخنانش بر راه اندازی مجدد مجموعه مروجین آب به منظور گشت زنی در خیابان‌های شهر و تذکر به مشترکین پرمصرف ضمن آموزش به عموم تاکید کرد.

در ادامه مدیر روابط عمومی و دفتر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه کارگروه اطلاع رسانی شرکت آب و فاضلاب استان، حسب دستور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تشکیل شد، گفت: با توجه به وقوع بحران آب در سالیان اخیر، استراتژی مراجع ذی صلاح تشکیل کارگروه مذکور در استان‌ها و کمک به اطلاع رسانی و فرهنگسازی منسجم می‌باشد.

حمید عزیزی متواضع با بیان اینکه جلسات مرتبط با کارگروه اطلاع رسانی سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد: امسال نیز نخستین جلسه کارگروه مذکور در راستای تعیین تکالیف اعضاء و کمک به اطلاع رسانی در خصوص مدیریت مصارف عمومی تشکیل گردید.

وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از مدیریت مصرف در حوزه آب با آگاه سازی افکار عمومی و آموزش همگانی امکان پذیر است خاطرنشان کرد: در همین راستا سال گذشته با برگزاری نشست‌های مرتبط نظیر؛ نشست " آب، بهره وری و اصلاح الگوی مصرف"، بهره گیری از تبلیغات محیطی و نصب بنر‌ها با محتوای آموزشی، برگزاری پویش "هرهفته الف-ب-ایران"، برگزاری گردهمایی مشاوران بانوان و خانواده دستگا‌های اجرایی، راه اندازی پویش "جان شما... جان آب" با همکاری بانک مسکن سعی در اطلاع رسانی و آموزش همگانی نمودیم.

عزیزی متواضع ادامه داد: همچنین سال گذشته در ایام پایانی سال با تولید و پخش ۳۵۰۰ ثانیه برنامه تلویزیونی ۲۱۰۰ ثانیه ویژه برنامه رادیویی و نصب ۸۰۰ متر مربع بنر در سطح شهر در حوزه مدیریت مصرف آب در خانه تکانی اقدام شد.

وی به برگزاری نشست‌های خبری ویژه ارتباط با اهالی رسانه استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با همکاری رسانه‌های ملی و استانی، موفق به انتشار بیش از ۱۲۰۰ خبر در رسانه‌های مختلف و مرتبط با حوزه آب و فاضلاب شدیم.

وی همچنین به تولید و انتشار محتوا‌های آموزشی و موشن گرافی در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: سال گذشته در راستای همکاری با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف، بیش از ۱۲۰۰ نفر از تاسیسات آب و فاضلاب استان بازدید کردند که البته این تعداد بازدید در طول سال‌های پیش از شیوع ویروس کرونا تا ۶ هزار نفر نیز ثبت شده است.

عزیزی متواضع در نهایت بر لزوم برگزاری مستمر سلسله جلسات کارگروه اطلاع رسانی ضمن حضور منسجم اعضاء و اجرای مصوبات این کارگروه تاکید کرد.

لازم به ذکر است، برگزاری دوره‌ای جلسات کارگروه اطلاع رسانی، راه اندازی تیم عملیاتی مروجین آب، تهیه لیست مشترکین پرمصرف و اخطار به مشترکین مذکور، بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در آموزش همگانی و برگزاری جلسات آموزشی ویژه معتمدین محلات از جمله مصوبات این جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار