امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار:
ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار در دیدار با فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و مهارت افزایی در بین جوانان کردستانی بویژه جوانان شهرستان بیجار گفت: اساس توسعه کشور مهارت آموزی و مهارت افزایی است.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸ 14 April 2022

به گزارش تابناک کردستان؛ ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار در دیدار با فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و مهارت افزایی در بین جوانان کردستانی بویژه جوانان شهرستان بیجار گفت: اساس توسعه کشور مهارت آموزی و مهارت افزایی است.
ماموستا محمدیان گفت: بسیاری از جوانان تحصیل کرده از داشتن مهارت و حرفه محروم هستند و همین عامل، باعث بالا رفتن آمار بیکاری در استان و بویژه شهرستان بیجار است.
وی با اشاره به فعالیت گسترده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان گفت: خوشبختانه در شهرستان بیجار امکانات مناسبی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد متقاضی با رعایت عدالت جنسیتی فراهم شده است که در همین راستا لازم است در جهت توسعه بیش از پیش این آموزش‌های تاثیرگذار و ثمر بخش سایر دستگاه‌های اجرایی نیز با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید حبیبی شهرستان بیجار همکاری لازم را داشته باشند.
در ادامه فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن با اشاره به فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران در شهرستان بیجار و وجود ۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان گفت: خوشبختانه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان توانسته است زیرساخت‌های مناسبی را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در این شهرستان ایجاد نماید که برای توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی نیازمند کمک و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز هستیم.
وکیلی از ارائه آموزش‌های مهارتی ۵۵۹ نفر از مردم شریف شهرستان بیجاردر بخش دولتی و ۱۳۳۶ نفر در بخش خصوصی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته ۵۲۸ نفر از مردم شریف شهرستان بیجار موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده اند.
در پایان وکیلی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت مسئولین شهرستان بیجار از آموزش‌های مهارتی شاهد رشد و توشعه بیش از پیش این آموزش‌ها در شهرستان بیجار باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار