از مجموع ۳۸ هزار واحد مسکونی که ساخت آنها سهمیه سال نخست مازندران است ، مساحت حدود ۲۰ هزار واحد ۵۰ تا ۷۰ متر مربع در نظر گرفته شده است
کد خبر: ۱۰۳۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 16 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، معاون راه و شهرسازی مازندران گفت که قیمت پایه ساخت هر متر مربع خانه ‌در طرح نهضت ملی مسکن در مازندران پنج میلیون تومان تعیین شده است و انبوه‌سازان بر این اساس کار را انجام خواهند داد.

بر اساس گزارش ساختمان آنلاین: سید عباس رهگشای روز شنبه افزود: در ماه‌های گذشته همزمان با نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن، برنامه قیمت‌گذاری و نحوه اجرای آن از سوی راه و شهرسازی استان در دستور کار قرار گرفت که طی مذاکرات فشرده با انبوه‌سازان، قیمت پایه اجرا برای ساخت اسکلت، آجرچینی، نمای بیرون و طراحی داخلی برای هر متر مربع پنج میلیون تومان اعلام می‌شود.

وی توضیح داد : البته طبق برآورد انبوه‌سازان استان، قیمت تمام‌شده اجرای این طرح با محوطه‌سازی، لوله کشی تامین آب آشامیدنی، فاضلاب، انتقال برق و گاز و همچنین راه‌اندازی مراکز خدماتی و رفاهی در مجتمع به حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع خواهد رسید و رقم تعیین شده به این معنا است که قیمت تمام شده یک خانه ۱۰۰ متر مربعی در طرح نهضت ملی مسکن در مازندران طبق محاسبه روز ۶۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

معاون راه و شهرسازی مازندران با اظهار این که مساحت خانه ها در طرح نهضت ملی مسکن در مقیاس‌های مختلف ۵۰ تا ۷۰، ۸۰ تا ۱۰۰ و همچنین ۱۱۰ تا ۱۴۰ متر مربع با توجه به میزان درآمد و توان مالی متقاضیان متغییر خواهد بود ، گفت : از مجموع ۳۸ هزار واحد مسکونی که ساخت آنها سهمیه سال نخست مازندران است ، مساحت حدود ۲۰ هزار واحد ۵۰ تا ۷۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

وی گفت که حدود ۵۰ انبوه ساز متولی ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن مازندران شده اند که صفر تا صد کار حتی تامین نیروی انسانی را بر عهده دارند و تاکید شده است که نیروی انسانی مورد نیاز اجرای طرح هم که حدود ۲۰ هزار نفر برآورد شده باید با اولویت بومیان تامین شود.

رهگشا اظهار داشت : در زمان حاضر حدود ۱۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در مازندران که آورده ۳۰ میلیون تومانی خود را به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز کردند، برای دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به بانک‌های عامل استان معرفی شده اند و معرفی بقیه به بانک ها هم با واریز سهمشان انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
فقط از خدا بخواهید . که ماتند متقاضیان مسکن مهر با شما رفتار تکنند . 14ساله چه بلاهای سر مردم اوردند . مقضر نساختن صد در صد خودشان بودند ولی همه را سر مردم خالی کردند . دیر ورد وام در این مدت 14سال و گردن متقاضی انداختند . قیمت و چند برابر کردند . و هنوز هم تحویل ندادند . این ایا کمک بع خانه دار شدن مردمه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار