عضو شورای شهر اصفهان:
تابناک: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اینکه وزارت نیرو دریافت مجوز برق را برای پمپاژ آب در بالادست ممنوع کرده، این اتفاق هنوز صورت می‌گیرد و برداشت‌های بی‌رویه از آب زاینده‌رود در بالادست باید کنترل شود.
کد خبر: ۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ 26 January 2015

به گزارش تابناک علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مشکلات ناشی از خشکی زاینده‌رود و ضرورت رفع این مشکل اظهار داشت: خشکی زاینده‌رود دغدغه اعضای شورای شهر اصفهان به شمار می‌رود و در این باره بارها در نطق‌ها تذکرات جدی داده شده و در جلسات دغدغه‌ها را انعکاس داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر اجازه برداشت آب در بالادست رودخانه صادر شده اما در این راستا به بالادست برق اختصاص نیافته زیرا لازمه پمپاژ کردن آب به ارتفاعات مجهز به کنتور برق است.

عضو شورای شهر اصفهان بیان کرد: پیش از این مجوز برق از سوی مناطق دریافت می‌شد اما وزارت نیرو مجوز برق را ممنوع کرده، اما تعداد آنها به قدری زیاد است که نمی‌توان گفت به صورت یک‌جا برخورد شده و کسی به صورت غیرقانونی برداشت ندارد.

وی تصریح کرد: تعداد به قدری بالا و قابل توجه است که هر مقابله‌ای با آنها شود باز هم اطمینانی نیست که بگوییم دیرگ برداشت آب از بالادست وجود ندارد.

نصر اصفهانی گفت: همه نگران زاینده‌رود هستند و این جزو اولویت‌های اول خواسته‌های مردم است و نخستین خواسته و دلواپسی مردم اصفهان زاینده‌رود به شمار می‌رود که این جزو مطالبات عمومی آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: در این شرایط حتی این میزان کم آب که در رودخانه است به درخواست‌ها بوده و ما امیدوار هستیم که آب در زاینده‌رود داشته باشیم زیرا در تابستان و مشکلاتی که به دلیل نبود آب به وجود می‌آید سبب مشکلات دیگر هم می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار