رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک زنانه کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه تولید پوشاک بانوان گفت: به دلیل شرایط نابسامان بازار طی یکسال گذشته شاهد تعطیلی ۵۰واحد تولیدی پوشاک در استان بوده ایم.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ 18 April 2022

مرضیه محمدزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: باتوجه به اینکه تقاضا در بازار کاهش داشته و دستمزد‌ها افزایش یافته، اکثر کارگاه‌ها اقدام به تعدیل نیرو کرده اند؛ از ۱۶۵واحد تولیدی در سطح استان که در حال فعالیت بودند متاسفانه با توجه به شرایط نابسامان بازار و عدم حمایت از تولید داخلی، تعداد ۵۰ واحد ازاین تولیدی‌ها طی یک سال گذشته تعطیل شدند و در حال حاضر ۱۱۰ واحد در حال فعالیت می‌باشند که با ادامه این شرایط شاهد تعطیلی این تعدادهم خواهیم بود.


وی افزود: در هر واحد تولیدی به طور میانگین۲۰نفر مشغول به کار بودند که از این تعداد، برخی زنان سرپرست خانوار هستند؛ اما متاسفانه با تعطیلی واحد تولیدی، کارگاه‌ها مجبور به تعدیل نیرو شدند و در حال حاضر هر کارگاه با ۶ الی۷ نفر مشغول فعالیت هستند، که با توجه به شرایط کنونی بازار تولید همچنان مجبور به تعدیل این تعداد نیرو خواهیم بود.


محمدزاده تصریح کرد: علی رغم رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری و شرکت‌های خصوصی جهت حمایت از تولید داخلی استان متاسفانه تابه این لحظه هیچ گونه حمایت و پاسخی را دریافت نکرده ایم؛ در حال حاضر تنها امیدی که در این روز‌ها برای تولید کنندگان باقی مانده بازگشایی مدارس و ثبت سفارشات از طرف آموزش و پرورش است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لباس زنانه استان گفت: در حال حاضر ۹۰درصد از اجناس موجود در بازار سفارشی میباشند که از خارج از استان وارد می‌شوند و بیشترین سفارشات را از تهران وارد میکنند و هیچ گونه حمایتی از صنف پوشاک داخلی استان صورت نمیگیرد.

 محمدزاده اشاره کرد: طی نامه‌ای که به استاندار ارسال شده در راستای بودجه میلیاردی که سالیانه از استان خارج میشود جهت حمایت از تولید و تعمیر دستگاه‌های تولیدی در سایر استان‌ها خواستار حمایت از تولید کنندگان داخلی استان و جلوگیری از عدم تعطیلی این واحد‌های تولیدی شده ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار