مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی از حمایت این بانک از شرکت های تعاونی بخش کشاورزی به ویژه زنبورداران استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 01 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، غفور اصغر رضایی در دیدار با اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداری آذربایجان شرقی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون کشور افتخار می کند که بخش اعظمی از خدمات خود را به بخش تعاون و خانواده عظیم تعاونگران استان ارایه می نماید.

وی ادامه داد: این بانک با رویکرد توسعه ای که انتخاب کرده است همواره خود را در کنار بخش تعاون کشور و استان می داند و بر این اصل اعتقاد دارد که با حمایت از شرکت های تعاونی زمینه توزیع ثروت و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود کشور فراهم می شود.

رضایی در ادامه با اشاره به ویژگی های طرح "ترنج" اذعان داشت: بانک توسعه تعاون تلاش می کند تا با اتخاذ طرح ها و سیاست های حمایتی ویژه زمینه جلب رضایت مشتریان به ویژه تعاونگران استان را جلب کند ، طرح ترنج از جمله طرح هایی که به ارایه تسهیلات ارزان قیمت بانک مربوط می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم نامه مشترک امکان حمایت بیش از پیش این بانک از فعالان عرصه زنبورداری استان فراهم شود و در این راستا علاوه بر خدمات تسهیلاتی بانک توسعه تعاون به جهت دارا بودن واحد مستقل ارزی آماده ارایه خدمات ارزی مورد نیاز شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداری استان است.

این گزارش اضافه می کند، وحدتیان فر مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداران آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچه تاسیس این اتحادیه گفت: اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداران آذربایجان شرقی که از سال 1374 تاسیس شده بود به دلایل مختلف راکد ماند تا اینکه از سال 1383 فعالیت دوباره خود را با قدرت آغاز کرد و تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداران آذربایجان شرقی به عنوان یکی از فعالترین اعضای صندوق زنبور عسل کشور مطرح است.

وحدتیان فر در ادامه با استقبال از خدمات بانک توسعه تعاون اذعان داشت: اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداران آذربایجان شرقی آماده است تا با انعقاد تفاهم نامه مشترک زمینه بهره مندی حداکثری از ظرفیت های بانک توسعه تعاون برای اعضای این اتحادیه فراهم نماید.

فرج اله مولوی رئیس سابق هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه تاسیس این اتحادیه افزود: هسته اولیه تشکیل این تشکل ملی، هئیتی منتخب از زنبورداران کشور بود که هر کدام به نمایندگی از طرف یک استان در این هئیت بودند و به علت نداشتن شرایط تشکیل اتحادیه سراسری، این هئیت کارهای مربوط به صنعت زنبورداری را پیگیری و با حضور در ارگان ها و دستگاه های مسئول از حقوق زنبورداران دفاع می نمود تا اینکه شرایط تشکیل اتحادیه در اواخر سال 1384 فراهم شد و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین در تاریخ چهارم اردیبهشت سال یکهزار و سیصد و هشتاد و پنج تحت شماره 268767 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی استان تهران به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: این اتحادیه با عضویت 8 اتحادیه استانی و سرمایه اولیه 10,000,000 ریال تشکیل گردید و اینک پس از گذشت 8 سال از زمان تاسیس، تعداد 22 اتحادیه استانی که متشکل از 260 شرکت تعاونی و اعضای تحت پوشش 74 هزار عضو و دو میلیارد و 15 میلیون ریال سرمایه فعلی اتحادیه می باشد.

مولوی اضافه کرد: آنچه همواره جز وظایف قانونی اتحادیه بوده است دفاع از حقوق زنبورداران در مراجع تصمیم گیری و دستگاه های اجرایی مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاهای قانون گذاری مانند مجلس و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و تلاش در راستای تسهیل قوانین، تدوین قوانین به نفع این صنعت و فعالان آن و ارائه چشم انداز مفید جهت سرمایه گذاری می باشد.

وی اذعان داشت: تاکنون در راستای اهداف فوق که یکی از مهمترین آنها بحث آموزش، ترویج و فرهنگ سازی این صنعت زود بازده و سبز و همچنین زنبور عسل به عنوان یک حشره گرده افشان و حافظ محیط زیست که نقش بسیار ارزنده ای به لحاظ عمل گرده افشانی در افزایش سطح کیفی و کمی محصولات زراعی و باغی و احیای مراتع و جنگل ها و در نتیجه حفظ خاک این عنصر ارزشمند، دارا می باشد که این مهم همواره از طریق رسانه ملی، اینترنت و بروشورهای علمی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می گردد. از همه کسانی که دل در گرو ایرانی سر بلند دارند درخواست همکاری در جهت حفظ این حشره نجیب و ارتقاء سطح زندگی زنبورداران را داریم.

گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی حاکی است، در پایان این نشست مقرر شد تفاهم نامه مشترک بین بانک توسعه تعاون و اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداران آذربایجان شرقی منعقد گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :