با مشارکت شرکت فنی و ساختمان تهران جنوب
پروژه ساخت سازه های فلزی واحد صنایع پلیمر سنگین پتروشیمی گچساران با مشارکت شرکت فنی و ساختمان تهران جنوب و شرکت ماشین سازی پارس، افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵ 19 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، پروژه ساخت سازه های فلزی واحد صنایع پلیمر سنگین پتروشیمی گچساران با مشارکت شرکت فنی و ساختمان تهران جنوب و شرکت ماشین سازی پارس، با حضور مدیران شرکت صنایع پلیمر، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت و مدیران و کارکنان شرکت فنی و ساختمان تهران جنوب در کارخانه ماشین سازی شهرک صنعتی گچساران افتتاح شد.

مدیر پروژه شرکت فنی و ساختمان تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با سفر وزیر نفت به گچساران و پیشنهاد راه اندازی کارخانه ماشین سازی پارس توسط مدیر عامل شرکت تهران جنوب، این کارخانه که ۴سال تعطیل شده بود استارت راه اندازی آن شروع و امروز هم افتتاح شد.

فرامرز پژوه افزود: در ابتدا برای راه اندازی این کارخانه به علت نیمه دولتی بودن آن مخالفت و مشکلاتی از جمله فنی و کار نکردن دستگاها به مدت طولانی این کارخانه را داشتیم ولی با حمایت و تصمیم مدیر عامل شرکت تهران جنوب(مهندس رضوی) راه اندازی و شروع به کار کردیم.

وی هدف از راه اندازی این کارخانه را تولید انبوه سازه های فلزی و استراکچر پتروشیمی گچساران واحد پلیمر دانست و بیان داشت: با راه اندازی خط تولید این کارخانه سازه های فلزی و استراکچر پتروشیمی گچساران و شرکت های حومه و همچنین سازهای فلزی پتروشیمی دهدشت و شهرهای اطراف را می توان با کمترین هزینه حمل و نقل تولید و در اختیارشان قرار داد.

پژوه خاطرنشان کرد: با راه اندازی این خط تولید، حدود ۳هزار تن سازه فلزی فقط مخصوص شرکت فنی ساختمانی جنوب تهران در پتروشیمی گچساران با روزانه تولید ۲۵ تن در روز آغاز و تا ۸ ماه آینده تحویل شرکت داده خواهد شد.

وی با اشاره به اشتغال زایی این کارخانه در شهرستان گچساران گفت: در حال حاضر ۶۰ نفر نیروی بومی و فنی مشغول به کار هستند که با تولید بیشتر و رونق کارخانه این نیرو به صد نفر به صورت مستقیم خواهد رسید.

پژوه با بیان اینکه چراغ این کارخانه بعد از ۴ سال تعطیلی و خاک خوردن دستگاه های آن را دوباره روشن کردیم افزود: دستگاهای ۱۰۰میلیارد تومانی شرکت ماشین سازی پارس سالها بدون تولید در حال متروکه شدن بودند که با راه اندازی مجدد این کارخانه این وسیله ها سرویس و در اختیار تولید و رونق اقتصاد کشور قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با دیدگاه و سیاست کاری مدیر عامل شرکت تهران جنوب و ماشین سازی پارس این روند تولید در شهرستان ادامه و چرخ تولید کارخانه بعد از سال ها سکوت به صدا در خواهد آمد.

پژوه با اشاره به کیفیت خوب دستگاهای ماشین سازی پارس عنوان کرد: امکانات و تجهیزاتی که در ماشین سازی گچساران به کار رفته در هیچ کارخانه و شرکتی خصوصی وجود ندارد و این جای تأسف دارد که چرا این دستگاهای با کیفیت سال ها در حال خاک خوردن و فرسوده شدن هستند در صورتی که میتوان با هزینه کم از این امکانات استفاده و برای جوانان بیکار این شهرستان اشتغال ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: کارخانه های دولتی و شبهه دولتی دلسوز راه اندازی و تولید را ندارند و کارخانه های این چنینی در کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود، چرا که بخش خصوصی در مقابل دولتی چابکتر و سریعتر عمل میکنند و بخش های دولتی توان رقابت با بخش خصوصی را ندارند.

پژوه با اشاره به قرار داد یک ساله شرکت فنی و ساختمان تهران جنوب با ماشین سازی پارس برای تولید سازه های فلزی در گچساران بیان داشت: امیدواریم با تولید و سفارشات ساخت سازه های پتروشیمی دهدشت و شهرهای اطراف و حمایت و خرید شرکت نفت و گاز گچساران از سازه های این شرکت قرار داد ما تمدید و خط تولید این کارخانه خاموش نشود.

مدیر پروژه شرکت فنی ساختمان تهران جنوب در ادامه افزود: ما در حد توان برای ادامه تولید و باز نماندن این کارخانه تلاش خواهیم کرد ولی بیشتر حمایت مسئولین استانی و شهرستانی را می طلبند که بیشتر کمک کنند، چرا که حیف است این کارخانه با این همه تجهیزات تعطیل و سازه و تولید این شهرستان از دیگر استان ها با هزینه زیاد وارد شود.

وی عنوان کرد: ما چراغ اینجا را روشن کردیم و مسئولین نباید اجازه خاموش شدن آن را بدهند باید هر چه کار ساخت استراکچر در شهرستان و اطراف آن وجود دارد به این کارخانه واگذار شود.

پژوه اضافه کرد: شرکت ماشین سازی پارس این پتانسیل و امکانات لازم را دارد که خط تولید دیگری مانند تجهیزات و تولید خودرو را راه اندازی کند که ما همین پیشنهاد را به مدیر عامل ماشین سازی دادیم و موافقت کرد که از فضای سوله های خالی این کارخانه استفاده و خط تولید خودرو را در کنار دیگر تولیدات راه اندازی کنند چرا که شهرستان گچساران منطقه ویژه اقتصادی است و به مدت ۲۰سال معاف از مالیات می باشد و به واسطه نزدیکی این شهرستان با بنادر و گمرک تجهیزات و تولیدات با هزینه کمتری وارد و صادر خواهد شد و اشتغال زایی بزرگی برای این منطقه در پی خواهد داشت.

وی گفت: با راه اندازی این خط تولیدات در این کارخانه دیگر کارخانجات شهرک صنعتی گچساران هم فعال و مشغول به کار خواهد شد و این چنین چراغ کارخانه های که سال ها خاموش شده بودند روشن و اقتصاد و اشتغال شهرستان و استان جان تازه ای خواهد گرفت.

پژوه افزود: با راه اندازی این کارخانه می توان ۵۰۰نفر نیرو بومی این شهرستان مشغول به کار شد که این امر حمایت بیشتر مسیولین استانی و شهرستانی امکان پذیر خواهد شد.

وی بیان داشت: با راه اندازی بخش بزرگی از کارخانه ماشین سازی پارس و استفاده از این پتانسیل و امکانات تاثیر بسزایی در بازار و نیروی کار شهرستان خواهد داشت .
پژوه خاطر نشان کرد: شرکت فنی ساختمانی تهران جنوب با سابقه کاری ۶۳سال در کشور از تولیدات کارخانه ماشین سازی گچساران حمایت خواهد کرد و نمی گذارد که دستگاهای آن تعطیل و یا خاموش شود ولی تنها راه این امر حمایت از شرکت های خصوصی و در اختیار قرار دادن امکانات بلا استفاده در خط تولیدشان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار