مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم گفت:کاهش سطوح چمن‌کاری در بلوار شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 23 April 2022

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به کاهش سطوح چمن‌کاری در بلوار شهید سلیمانی گفت: با توجه به اینکه بلوار شهید سلیمانی یکی از پرترددترین محور‌های شهر قم بوده و از لحاظ منظر شهری اهمیت بالایی دارد، احداث فضای سبز و نگهداری آن نیز اهمیت بالایی دارد.

او با اشاره به اهتمام سازمان پارک‌ها برای تأمین زیبایی منظر در بلوار شهید سلیمانی گفت: با توجه به اینکه این محور در اصل بستر رودخانه است و محدودیت‌های خاصی در استفاده از گونه‌های گیاهی وجود داشته و باید تا حد ممکن از گیاهان پوششی استفاده‌شده و کاشت درخت در آن ممنوع است و عموماً از پوشش چمن به‌عنوان گیاه پوششی در بخش‌های قدیمی استفاده‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم می گوید: با توجه به محدودیت‌های کاشت چمن در شهر و همچنین لزوم زیباسازی محور، تلاش شده با رعایت و لحاظ محدودیت‌های استفاده از گونه‌های گیاهی و توجه به دستورالعمل‌های شرکت آب منطقه‌ای، در بازطراحی محور از گونه‌های گیاهی استفاده‌شده که با عنایت به محدودیت‌ها به زیبایی محور هم توجه شده و سطوح چمن‌کاری کاهش یابد.

او با اشاره به بخش‌های کاشته‌شده در محدوده منطقه سه و هفت گفت:در این بخش‌ها از گیاهان پوششی کم‌آب‌بر استفاده‌شده و در بخش‌های دیگر بازطراحی صورت گرفته و برداشت چمن در حال انجام است تا در آستانه فصل بهار کاشت گونه‌های گیاهی جدید انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار