مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» گفت: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 25 April 2022

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» در یکی از مدارس قم گفت: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در میان کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشورمان، باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه، دغدغه‌مند و مطالبه‌گر بوده و به آسانی از کنار این‌گونه مسائل و مشکلات عبور نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکان ما را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود. 

در پایان این مراسم، دانش آموزان با روش‌های کاهش، بازیافت، تفکیک و دفع اصولی پسماندهای خانگیِ تر و خشک آشنا شده و کتاب‌های آموزشی در حوزه محیط‌زیست و تعدادی هدیه از طرف این اداره کل به آن‌ها اهدا شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار