معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: یکی از اولویتهای مهم این دستگاه در سالجاری، استقرار سوادآموزی کارآمد در راستای توسعه عدالت آموزشی در استان است.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ 24 April 2022

نسرین باباپور افزود: لازمه سوادآموزی کارآمد، ارائه هدفمند و نظام یافته خدمات سوادآموزی و پیگیری مستمر اجرای این موضوع در استان است.

وی فرصت‌سازی و فرصت‌آفرینی در راستای توسعه عدالت آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بمنظور استقرار سوادآموزی کارآمد را از مهمترین وظایف مسوولان سوادآموزی در  استان اصفهان برشمرد و گفت:  سال گذشته سه طرح سوادآموزی مدرسه محور، توانمندسازی سوادآموزان و پیوند سواد و زندگی در استان آغاز و اجرا شد.

وی به اهمیت نقش سواد اولیا در ترغیب و یا برعکس در بازماندگی و ترک‌تحصیل دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم نهضت سوادآموزی در استان توانمندی و افزایش نرخ سواد اولیا بمنظور پیشگیری از ترک تحصیل در دانش‌آموزان است.

باباپور افزود: یکی دیگر از اقدامات در این زمینه طرح پیوند سواد و زندگی بود که با اجرای طرح یادگیری محلی در بخشهایی از استان شامل دهاقان، ناحیه چهار اصفهان، جرقویه و فلاورجان در سال گذشته اجرا شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر۱۶ مرکز سوادآموزی محلی در استان اصفهان وجود دارد گفت: در این مراکز علاوه بر خواندن و نوشتن، مهارتهای زندگی و آموزشهای نوین در حوزه فناوری هم به سواد آموزان ارائه می‌شود.

   معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان همچنین به آیین‌نامه اجرایی مدارس و تبیین وظایف مدیران و ارکان مهم مدرسه درخصوص سوادآموزی و پژوهش‌های انجام شده در زمینه نقش و تاثیر سواد اولیا در شاخص‌های مهمی از جمله سلامت روانی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پیشگیری از بازماندگی و ترک تحصیل، پیشگیری از آسیب پذیری و آسیب رسانی اشاره کرد.

باباپور در ادامه با توجه به آثار مثبت بازدیدهای میدانی از مسوولان و ناظران آموزشی خواست تا با حضور در کلاسها عملکرد آموزش‌دهندگان را مورد بررسی قرار دهند و در اجرای کیفی جشنواره استانی درس پژوهی ویژه آموزش دهندگان برنامه‌ریزی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار