دستگاه‌های اجرایی استان باید تمام توان خود را در اجرایی کردن قوانین و مقررات مورد نیاز برای سهولت دسترس پذیری جانبازان و معلولان افراد کم توان به کار گیرند.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ 26 April 2022

مدیرعامل موسسه قرآنی روشندلان اصفهان با بیان اینکه استفاده از حمل ونقل عمومی، اولین موضوع در رابطه با بحث تردد افراد نابینا و بقیه افراد دارای معلولیت در سطح شهر است، گفت: ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۶، قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و طبق ماده ۲ این قانون، افراد دارای معلولیت، داخل شهر‌ها از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و یا اتوبوس بصورت رایگان استفاده کنند.
سید مرتضی نیکزاد افزود: امکانات استفاده صحیح و آسان و تامین زیرساخت‌ها در خصوص حمل و نقل معلولان، بر عهده مسئولان مربوط و معمولا شهرداری است که در این زمینه جلساتی در دوره قبلی مدیریت شهری برگزار شد.
وی افزود: اعتباری برای خرید تعداد پنج ون، مصوب شد و اینکه افراد دارای معلولیت بتوانند از حمل و نقل عمومی به صورت چهار سفر رایگان در روز با استفاده از کارت تردد، بهره‌مند شوند و اعتبار آن هم تصویب شد، اما بعد از گذشت ماه‌ها، این دو طرح اجرایی نشده است.
رییس کانون ناشنوایان استان اصفهان گفت: در هفته جهانی ناشنوایان، مهرماه سال گذشته جلسه‌ای با حضور مدیرکل و معاون وقت امور توانبخشی بهزیستی استان، در اداره آموزش و پرورش استثنائی اصفهان تشکیل شد.
حسین روستا افزود: یکی از موارد مطرح شده در جلسه موضوع کارت تردد درون شهری، ناشنوایان بود که مورد تاکید قرار گرفت، اما با گذشت شش ماه و پیگیری بهزیستی، هنوز اقدامی نشده است.
مدیرعامل خیریه انجمن کودکان بهشت و مشاور مدیرکل بهزیستی برای افراد دارای معلولیت ذهنی و اتیسم گفت: شورای شهر و شهرداری جدید هنوز بستر تردد رایگان معلولان را فراهم نکرده‌اند.
بنفشه خاموشیان افزود: قرار شد پنج دستگاه ون برای تردد و استفاده رایگان از اتوبوس، برای افراد داری معلولیت محقق شود که هنوز این درخواست اجرایی نشده است.
سید محمود نقیب زاده بنیانگذار و مدیرعامل خیریه حمایت از بیماران آسیب نخاعی گفت: بعد از سال‌ها ۱۰ میلیارد در بودجه سال ۱۴۰۰برای حمل و نقل معلولان که قرار بود سال‌های پیش انجام شود، مصوب شد.
علیرضا ابراهیمیان مشاور مناسب سازی شهرداری اصفهان گفت: در دو سال گذشته شهرداری اصفهان در شورای شهر قبلی ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد سامانه حمل و نقل معلولان بودجه و ۳ میلیارد تومان هم برای تردد رایگان افراد دارای معلولیت پیش‌بینی کرد، اما تا امروز به نتیجه نرسیده است.
مهران زینلیان معاون عمرانی استانداری اصفهان هم گفت: اداره کل بهزیستی نیز موظف است به عنوان دبیر ستاد ضمن نظارت و رصد تا حصول نتیجه، نسبت به گزارش کوتاهی و کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی جهت پیگیری اقدام کند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر تعیین تکلیف سامانه حمل و نقل ویژه معلولان، گفت: تامین خودرو برای حمل و نقل معلولان از مواردی بود که در نشست‌های قبلی اعتبار آن نیز مصوب شد، اما متاسفانه تا کنون هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.
ولی الله نصر، بحث توزیع کارت تردد را از دیگر موضوعات حمل و نقل معلولان عنوان کرد و افزود: سرعت عمل بخشیدن به توزیع کارت تردد معلولان، وظیفه دستگاه‌های مرتبط است و در این راستا باید مشکلات پیش روی این طرح را برطرف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار