بزرگترین غار آبی قابل قایقرانی جهان وزنه ای سنگین در گردشگری همدان محسوب می شود که محوریت گردشگری در همدان را عهده گرفته و گردشگران بسیاری را به سوی این استان جذب کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 04 October 2015
بزرگترین غار آبی قابل قایقرانی جهان وزنه ای سنگین در گردشگری همدان محسوب می شود که محوریت گردشگری در همدان را عهده گرفته و گردشگران بسیاری را به سوی این استان جذب کرده است.

به گزارش ایرنا؛مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: سایت مجموعه سیاحتی علیصدر مجموعه بزرگی است که مدیریت غار علیصدر ، تپه توریستی عباس آباد و یک شرکت هواپیمایی را عهده دار است.

حمیدرضا یاری در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان افزود: غارعلیصدر در روستایی واقع شده و بازدید کنندگان بسیاری را از اقصی نقاط جهان به سوی خود جلب می کند.

وی اضافه کرد: این شرکت پتانسیل بالایی در جذب توریست و گردشگر و حتی سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.

وی با بیان اینکه غار علیصدر همدان اولین غار آبی قابل قایقرانی در جهان است تصریح کرد: بازدید حدود یک میلیون مسافر در سال پتانسیل کمی برای این غار نیست که فقط پول بلیط از آنها دریافت می شود در حالی که این سرمایه ارزشمند می تواند درآمد زایی بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: این مجموعه تفریحی توریستی با جاذبه های بالایی که دارد می تواند در بخش های مختلف دبگر درآمدزا باشد.

یاری تصریح کرد: مجموعه سیاحتی غار 360 هکتار زمین دارد که 180 هکتار آن در منطقه گردشگری طرح جامعه قرار دارد.


وی ادامه داد: در این طرح جامع، اماکن پذیرایی اقامتی مرکز خرید دیده شده و منابع تامین مالی نیز بررسی شده است.

وی گفت: سرمایه گذار بومی پیگیری و ثابت شد که سرمایه گذار در فاز اول 30 هکتار زمین درخواست کرده است تا به طرح تفضیلی تبدیل شود.

یاری با بیان اینکه در منطقه درگیر اشتغال جوانان روستای علیصدر هستیم ادامه داد: اجرای طرح های تفریحی توریستی در این منطقه منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان بومی خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت سیاحتی علیصدر به عضویت سازمان جهانی گردشگری WTO درآمده است و امروز حرفی برای گفتن دارد چرا که این سازمان 450 عضو در سراسر جهان دارد که 10 عضو آن از کشور ایران است.

وی با بیان اینکه برای توسعه و آبادانی غار علیصدر سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده است گفت: همچنین 79 بازارچه برای جمع آوری دست فروش ها دایر شده است.

یاری ادامه داد: در نگهداری غار علیصدر اقدامات خوبی انجام شده است و سعی شده از بردن مواد خوراکی توسط بازدیدکنندگان به داخل غار ممانعت شود.

وی با بیان اینکه رشد جلبک هایی در آب غار علیصدر پیش آمده بود افزود: با دانشکده کشاورزی همدان قراردادی منعقد شد که محلولی تولید شد و در غار علیصدر مورد استفاده قرار گرفت تا از رشد جلبک ها و خزه ها جلوگیری شود.

یاری تصریح کرد: غار علیصدر به عنوان میراث گذشتگان و سرمایه آیندگان محسوب می شود که باید از آنها نگهداری شود.

وی با بیان اینکه 30 نفر نیرو برای معرفی غار به بازدید کنندگان آموزش داده شده اند افزود: این مهم موجب تقویت مسایل زمین شناسی در بین عموم می شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت گردشگری در همدان افزود: به این منظور اقداماتی برای حضور تورهای گردشگری در نیمه دوم سال به همدان انجام شده است تا هتل ها و اماکن گردشگری در همدان نیز رونق داشته باشد.

یاری تصریح کرد: همچنین قراردادی با ستاد نیروهای مسلح منعقد شده است که 200 هزار نفر از کارکنان این ستاد در نیمه دوم در قالب تورها به همدان اعزام می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت سیاحتی علیصدر نیز در بخش پرواز به کیش و مشهد نیز فعالیت دارد افزود: پرواز به مشهد بعد از مدت ها حدود دو سال است که رونق یافته است.

وی همچنین با اشاره به فعال بودن ویلاهایی در منطقه گردشگری عباس آباد افزود: تا سال آینده نیز 24 ویلا در این منطقه احداث می شود.

وی خرید دفتر مرکزی شرکت سیاحتی علیصدر و نیز سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی را از دیگر فعالیت های این شرکت عنوان کرد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان نیز گفت: مجموعه علصیدر به عنوان چرخ و موتور محرکه گردشگری در استان همدان باید مورد توجه قرار گیرد.

اکبر بهاروند افزود: استان همدان باید از این ظرفیت به عنوان یک شاخص صنعت توریسم بهره و استفاده بیشتری کند.

وی با بیان اینکه شرکت سیاحتی علیصدر اقدامات خوبی برای توسعه گردشگری در استان همدان انجام داده است افزود: برای گسترش گردشگری در استان با محوریت علیصدر باید نگاه بلندمدتی وجود داشته باشد و طرحی برای تبدیل منطقه علیصدر به عنوان یک بخش قابل توجه پیشنهاد شود.

وی ادامه داد: غار علیصدر یک نقطه قوت در استان محسوب می شود که پیشانی گردشگری همدان محسوب می شود.

معاون بازرگانی شرکت سیاحتی علیصدر نیز گفت: به منظور معرفی غار علیصدر به گردشگران داخلی و خارجی کتابی در دست چاپ است که با سه زبان فارسی انگلیسی و عربی نسخ شده است .

ملکی افزود: غار علیصدر بزرگترین غار آبی قابل قایق رانی دنیا است و برای حفاظت زیستی آن یک میلیارد ریال هزینه به مشاور پرداخت شده است .

وی ادامه داد: غار یک امانت است و میراثی است که باید به دست آیندگان سپرده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار