رئیس سازمان معدن و تجارت مازندران گفت که این شرکت ۳۸۰ تن دیگر را به شکل خام و تصفیه نشده در مخازن به منظور احتکار نگهداری می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ 05 May 2022

رئیس سازمان صمت مازندران از کشف ۵۶۲ تن روغن خوراکی احتکار شده از یک شرکت تصفیه و روغن کشی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید فانی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های تصفیه و روغن‌کشی استان اقدام به تهیه ۵۶۲ تن روغن با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای استحصال با هدف توزیع در بازار داخلی و تعدیل قیمت‌ها می‌کند گفت: متأسفانه این شرکت در بازه زمانی خاص که باید روغن را تصفیه و روانه بازار می‌کرد اقدام نکرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ۵۶۲ تن فقط ۱۷۵ تن تصفیه می‌شود تصریح کرد: ۶۰ تن از ۱۷۵ تن در بسته بندی‌های ویژه بازارهای هدف برای صادرات به کشورهای همسایه به استان‌های مرزی قاچاق و مابقی ۱۷۵ تن در انبارها برای احتکار نگهداری می‌شد.

رئیس سازمان معدن و تجارت مازندران افزود: این شرکت ۳۸۰ تن دیگر را به شکل خام و تصفیه نشده در مخازن به منظور احتکار نگهداری می‌کرد.

فانی خاطرنشان کرد، این شرکت باید در بازه زمانی مشخصی همه این روغن‌ها را تصفیه و در بازار داخلی توزیع می‌کرد.

وی گفت: خوشبختانه تمام عوامل دستگیر و با تشکیل پرونده و با مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فانی با تأکید بر اینکه هر دخل و تصرفی که این سوداگران انجام و با معیشت مردم سروکار داشته باشد خط قرمز ما است و به شدت با اخلالگران در بازار برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار