توزیع عادلانه ارز ترجیحی برای مقابله با رانت خواری در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته است .
کد خبر: ۱۰۴۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ 08 May 2022

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گوی تلفنی با بخش خبری 16 صدای مرکز اصفهان با بیان اینکه معیشت مردم خط قرمز مردم و مسئولان ارشد نظام است گفت: تصمیم رئیس جمهور و دست اندرکاران امور اقتصادی کشور ، تغییر نکردن قیمت کالاهای اساسی است. 

حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه یارانه نان هم قرار نیست تغییر کند گفت: در حال حاضر در استان زنجان به صورت آزمایشی نان با کارت الکترونیکی در حال توزیع است و یارانه نان به نانوایی ها پرداخت می شود به طوری که مصرف کننده ، نان را بدون تغییر و به قیمت قبل دریافت می کند.

نماینده ادواری مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال اخیر بیشتر رانت و منافع ارز ترجیحی نصیب واسطه ها و  منفعت طلبان شده گفت: در حال حاضر توزیع عادلانه ارز ترجیحی برای مقابله با رانت خواری در دستور کار دولت و مجلس است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه امسال، دولت این اختیار را از مجلس گرفته تا ارز ترجیحی را به مرور حذف کند گفت: کالاهای اساسی به ویژه دارو و گندم و دیگر کالاهای اساسی از این امر مستثنی شده است.

فولادگر گفت: در بودجه امسال تا سقف 250 هزار میلیارد تومان برای پرداخت به مردم به صورت یارانه و در قالب کارت الکترونیکی پیش بینی شده مشروط به اینکه اقلام مورد نظر و کالاهای اساسی به قیمت شهریور 1400 باشد و تغییر قیمتی برای آن لحاظ نشود .

 مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی   افزود: در حال حاضر بحث پرداخت یارانه جبرانی به مردم مطرح است که در روزهای آینده جزییات آن  اعلام خواهد شد.

وی در خصوص سایر کالاهای اساسی هم گفت: در صورت اجرای طرح و حذف ارز ترجیحی در خصوص این اقلام ، با پرداخت یارانه جبرانی بخشی از این یارانه به مردم برگشت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار