وزیر امور خارجه لهستان گفت: پیشینه روابط دو کشور ایران و لهستان به بیش از ۵۰۰ سال می‌رسد و این دو همواره در طول تاریخ مراودات خوبی با یکدیگر داشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 09 May 2022

زبیگنیو رائو بعد از ظهر دوشنبه در سفر به اصفهان و در مراسم استقبال معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان از وی اظهار داشت: ایران و اصفهان از آن زمان تاکنون بی تردید مهد شکوه و تاریخ بوده‌اند.

وی مردم اصفهان و ایران را بسیار مهمان‌نواز توصیف کرد و گفت: نزدیکی مردم ۲ کشور می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه روابط باشد.

وزیر امور خارجه لهستان ابراز داشت: بر اساس یک فلسفه اخلاقی، انسان مُختار است که به شهری برود یا نرود، اما در مورد اصفهان و ارزش‌های والای آن بی شک باید به این شهر سفر کرد.

در این آئین محمدرضا جانثاری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان نیز روابط ۲ کشور ایران و لهستان را خوب دانست و اظهار داشت: امروز نیز از میزبانی میهمانان لهستانی خُرسندیم.

وی با اشاره مهاجرت لهستانی‌ها به ویژه کودکان این کشور به اصفهان در خلال جنگ جهانی دوم، گفت: ایرانیان همواره در طول تاریخ از جنگ بیزار بوده‌اند و هر زمان در هر کجای جهان ظلمی واقع شده است، پناهندگان را با آغوش باز پذیرا بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در هیچ کجای جهان جنگ نباشد، گفت: مُراودات ۲ کشور می‌تواند سبب پیشرفت دوجانبه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار