ذخیره سد زاینده رود به ۳۹۱ میلیون متر مکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ 10 May 2022

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده رود با توجه به تحویل نوبت چهارم حقابه کشاورزان شرق اصفهان، گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ورودی سد زاینده رود ۶۵۵ میلیون مترمکعب بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۳۶ میلیون مترمکعب و در بلندمدت ۸۷۱ میلیون مترمکعب بود.


حسن ساسانی افزود: ورودی سد زاینده رود نسبت به پارسال ۲۱ درصد افزایش و نسبت به متوسط بلندمدت ۲۵ درصد کاهش یافته است.
وی حجم آب سد زاینده رود ۳۹۱ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این عدد پارسال ۴۱۳ میلیون مترمکعب بود و ۵ درصد کاهش یافته و در متوسط درازمدت ۹۴۶ میلیون مترمکعب بوده که امسال کاهش ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: خروجی سد زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ۴۸۸ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با سال گذشته که ۳۰۴ میلیون متر مکعب بوده ۵۹ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت که ۶۵۰ میلیون متر مکعب بوده ۲۶ درصد کاهش را نشان می­دهد.
ساسانی گفت: امروز متوسط ورودی سد زاینده رود ۶۰ و متوسط خروجی سد ۸۰ مترمکعب بر ثانیه است.


وی درباره وضعیت بارش‌ها افزود: مطابق پیش بینی هواشناسی، بهار کم بارشی را انتظار داشتیم و بارش‌ها در این فصل کمتر از نرمال بوده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره برخی نگرانی‌ها برای تامین آب آشامیدنی گفت: با گرم شدن تدریجی دما مصارف افزایش خواهد یافت و با توجه به کاهش ورودی‌های سد زاینده رود شهروندان بیشتر صرفه جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار