معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کاشان
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌های خاصی برای اجرای طرح دانشگاه تمدن‌ساز در تراز انقلاب اسلامی دارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ 11 May 2022

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تجلیل از استادان نمونه آموزشی و ارتقا یافته دانشگاه کاشان گفت: این وزارتخانه در حوزه تحول به دنبال دانشگاه تمدن‌سازِ ترازِ انقلاب اسلامی است تا بتواند در راستای بیانیه گام دوم مانند ۴۰ سال گذشته نقش ارزشمندی در بخش‌های علم، فناوری و تمدن‌سازی ایفا کند.

قاسم عموعابدینی افزود: این طرح شامل ۹ بند و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه مهارت یکی از بندهای طرح آمایش آموزش است، گفت: دانشگاه‌ها باید در مسیری گام بردارند که وقتی دانشجو فارغ‌التحصیل شد، برای ایجاد اشتغال احساس توانمندی داشته باشد.

به گفته عموعابدینی، بر پایه مصوبه شورای استعدادهای درخشان، دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی که در المپیادها مدال طلا کسب می‌کنند، می‌توانند با گرفتن دیپلم بدون کنکور وارد دانشگاه شوند و تا اخذ مدرک دکترا به صورت مستقیم و استادمحور ادامه تحصیل بدهند و همزمان نیز حقوق دریافت کنند.

در این آیین که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه و جمعی از مدیران و مسوولان کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد، با اهدای لوح و تندیس از بیش از ۶۰ استاد نمونه آموزشی و ارتقا یافته این دانشگاه تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار