سفر وزیر فرهنگ لبنان به اصفهان
فرهنگ دو ملت ایران و لبنان از جهات بسیاری به هم نزدیکند و ما به حمایت از لبنان و مقاومت افتخار می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ 13 May 2022

وزیر فرهنگ لبنان در حاشیه ضیافت استاندار اصفهان گفت: اصفهان یکی از شهر‌های تاریخی ایران است و علمای ایران قرابت دیرینه‌ای با علمای جبل‌عامل لبنان داشته‌اند و از این نظر فرهنگ ما و مردم لبنان نقاط مشترک زیادی داریم و مردم اصفهان از گذشته علاقه و محبت زیادی برای مردم لبنان قائل هستند.
محمد وسام المرتضی با قدردانی از مهمان‌نوازی استاندار اصفهان با بیان اینکه تعبیری روابط بین دو کشور ایران و لبنان متفاوت با تعابیر معمول میان کشور‌ها است افزود: ما تنها در پی ایجاد روابط خوب و دوستانه میان دو ملت ایران و لبنان نیستیم بلکه فراتر از آن به دنبال ایجاد گفتمانی جدید در دنیا هستیم؛ گفتمانی که بر این اصل بنا شده که پیروزی با حق است.

وی گفت: گفتمانی که بر ارزش‌هایی همچون آزادگی، مبارزه و ایستادگی در برابر زورگویان تاریخ اصرار دارد این راهی است که ما در پیش داریم و ایمان داریم که در این راه تنها نیستیم و ایران و لبنان هر دو پشتیبان هم هستند و امیدوارم پایداری در این مسیر، پیروزی پشت پیروزی به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه امروزه مبارزه جنبه فرهنگی پیدا کرده است، افزود: در این میدان مبارزه فرهنگی، ما باید به توانمندی‌های خودمان توجه داشته باشیم و با همکاری توانمندی‌های خود را در این مسیر به کار ببندیم.
استاندار اصفهان هم ملت لبنان را ملتی بزرگ توصیف کرد و گفت: ملت ایران احترام ویژه‌ای برای ملت لبنان قائل هستند و امیدوارم شما که یکی از وزرای فعال لبنان هستید در این سفر بتوانید مایه استحکام بیشتر روابط دو کشور باشید.
وزیر فرهنگ لبنان در سفر به اصفهان از ابنیه تاریخی و مراکز عبادت مسیحیان و کلیمیان و زرتشتیان اصفهان بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار