رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به مالکان ساختمان های غیر ایمن در این خطه برای تعیین تکلیف و ایمن سازی بناهای خود هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ 29 May 2022

محمد نورصالحی روز  یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهردار اصفهان دستور داده است که فهرست ساختمان های غیر ایمن در این شهر مشخص و به مالکان آنها اطلاع داده شود.

وی افزود: همچنین از ابتدای تیرماه جاری صدور پروانه ساختمانی به صورت غیر حضوری در اصفهان آغاز می شود و بدین منظور جلسه ای به اتفاق شهردار، معاونان، استاندار و معاون عمرانی وی برگزار شد  و برای  حذف رانت و فساد در قالب کمیسیون ماده پنج قول همکاری داده شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان کمتر دچار تخلف در زمینه ضوابط ساختمان سازی  است، گفت: همچنین در باره  مسائل ساخت و ساز با مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان نیز جلسه‌ای برگزار و ۱۲ مورد پیشنهاد شدکه در این زمینه همکاری معاونت عمرانی استانداری،سازمان میراث فرهنگی و اعضای کمیسیون ماده پنج شهرداری را می‌طلبد.

همچنین سید امیر سامع عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به فهرست اسامی ساختمان های غیر ایمن در این شهر گفت: برخی از ساختمان های غیر ایمن دارای صاحب، مالک و یا وراث است که به شکل  اخطار به آنها اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: مالک برخی پاساژها،بازارها و مجتمع های تجاری مشخص نیست و متولی خاصی ندارد و شهرداری در این زمینه دچار مشکل است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان  تصریح کرد: برخی از این ساختمان‌ها دارای مشکلاتی در زمینه استحکام بنا، تاسیسات برق، کابل و  شبکه گاز هستند که علاوه بر شهرداری باید مجامع  امور صنفی،اتحادیه ها و وزارت تعاون و کار نیز ورود پیدا کنند زیرا در این زمینه بازرس و ضابط قضایی هست اما تقسیم مسوولیت‌ها، رسیدگی به این امور را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: باید اتاق مشترکی در قالب مدیریت شهری و سایر مسوولان در محل فرمانداری و با حضور دستگاه قضایی، ناظران و مدافع حق عمومی تشکیل شود و ساختمان های غیر ایمن شناسایی و اخطارهای لازم از هر دستگاهی مشخص و اطلاع رسانی شود.

سامع تاکید: البته برخی اقدامات ممکن است معیشت مردم را به خطر بیاندازد که در این زمینه باید راهکارهایی با همکاری  نظام مهندسی ساختمان، اصناف و اتحادیه ها در نظر گرفته شود.

ابوالفضل قربانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: باید تصمیم‌های جدی برای مقابله با معضل ساختمان‌های غیر ایمن گرفته شود و لازم است که  به دور از تشویش اذهان عمومی، نظارت بر عملکرد مهندسان ساختمان افزایش یابد و حفاظت از جان مردم در زمینه ساخت و ساز جدی گرفته شود.

 حجت الاسلام منوچهر مهروی پور رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: هزار و ۵۰۰  نقطه خطرآفرین در شهر اصفهان شناسایی شده است اما عوامل طبیعی همچون تخلیه آبخوان و فرونشست های چاله ای در سطح شهر بر مشکلات این منطقه افزوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار