رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ۲ فوریتی پلمب نکردن واحدهای تولیدی و صنعتی کشور پس از فراز و نشیب‌هایی به قوه قضاییه ارجاع شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 31 May 2022

عزت‌الله اکبری تالار پشتی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران صنایع منطقه کاشان افزود: این طرح اکنون در قوه قضاییه، دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال مطالعه است تا واحدهای تولیدی که فعالیت می‌کنند به هر دلیل از جمله بدهی پلمب و تعطیل نشوند.

وی تصریح کرد: پلمب کردن واحد تولیدی صنعتی راه حل مشکل نیست بلکه اخلال در چرخه اقتصادی کشور است و از این رو تصویب و اجرای این طرح ۲ فوریتی جزو اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح ۲ فوریتی دیپلماسی اقتصادی نیز در حال بررسی است تا وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها چهره اقتصادی به خود بگیرند.

وی با بیان اینکه سفارتخانه‌ها هم اکنون هیچ خروجی ندارند، ادامه داد: باید چهره سفارتخانه به طور کامل اقتصادی باشد و چهره‌های اقتصادی نیز برای آنها انتخاب شوند.

اکبری تالارپشتی با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به چین و پذیرفته شدن جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای، اضافه کرد: هم‌اکنون باید بستر همکاری‌ها آماده شود، چرا که آیت‌الله رییسی در دیدار با هر مقامی در این اجلاس، موضوع اتصال به چهابهار ایران را مطرح کرد و باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها، از این فرصت طلایی برای کشور به خوبی استفاده کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از اصلاح‌هایی برای تغییر قانون معادن خبر داد و گفت: این اصلاح‌ها تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شده و هنوز نوبت بررسی آن در صحن مجلس نرسیده است.

به گفته وی، در این طرح برای حقوق دولتی اصلاح‌های اساسی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :