در حال حاضر حدود 620 هکتار باغات بخش کجور توسط 390 بهربردار به ویژه در روستاهای ناصرآباد، سماء و دشت نظیر زیر کشت ارقام اقتصادی گیلاس سیاه و تکدانه مشهد تولید می شود
کد خبر: ۱۰۴۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 06 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از پیش بینی تولید 5 هزار تن گیلاس به ارزش اقتصادی 2 هزار و 500 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
 جواد محمودی با اشاره به کاهش تولید محصول گیلاس شهرستان نوشهر نسبت به سال گذشته، اظهار داشت:

سه هفته اول اردیبهشت ماه امسال بدلیل شرایط بد آب و هوا، بارندگی و سرمای زیاد، میزان تولید نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه روستاهای ناصرآباد، سماء و دشت نظیر بخش کجور بیشترین سطح زیر کشت گیلاس را دارد، افزود: جهاد کشاورزی در این روستاها اقدام به احداث کانال آب کشاورزی کرد که انگیزه کشاورزان و باغداران را برای کشت درختان سیاه ریشه افزایش داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر حدود 620 هکتار باغات بخش کجور توسط 390 بهربردار به ویژه در روستاهای ناصرآباد، سماء و دشت نظیر زیر کشت ارقام اقتصادی گیلاس سیاه و تکدانه مشهد تولید می شود.

 

وی با اشاره به تولید 8 تن محصول در هر هکتار، پیش بینی کرد امسال 5 هزار تن گیلاس به ارزش اقتصادی 2 هزار و 500 میلیارد ریال در این شهرستان تولید شود 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار