رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:با توجه به اینکه نوع نگرش شورای ششم اسلامی و همچنین مدیریت شهری کلانشهر اراک، حمایت از تولید و توانمندی های صنایع استان است بنابراین به طور حتم خرید تجهیزات و ماشین آلات عمرانی شهری اراک از صنایعی که در این زمینه فعال هستند، انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 07 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید وحید میرنظامی شامگاه دوشنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود:۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و خرید تجهیزات ماشین آلات عمرانی شهری اراک هدفگذاری شد.
وی یادآورشد: با توجه به حجم بالای عملیات عمرانی شهرداری اراک، تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی که قابلیت تعمیر و بازسازی دارند باید تعیین تکلیف شود و اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، انتظار می رود خرید تجهیزات و ماشین آلات عمرانی شهری مورد نیاز در اسرع وقت صورت نگیرد تا با افزایش قیمت ها مرور زمان مجبور نشویم هزینه بیشتری در این راستا پرداخت کنیم و مقرون به صرفه تر باشد.
میرنظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بکارگیری سازه و نماهای ساختمان نیز گفت: با توجه به حادثه تاسف بار متروپل ، برای اجرای نماهای ساختمانهای شهر باید به گونه ای عمل کرد که مورد تایید سازمان نظام مهندسی قرار گیرد و همچتبن اجرای طرح ها در کمیسیون مربوطه کارشناسی شود.
وی در خصوص میزان پرداخت اضافه کاری پرسنل شهرداری اراک نیز گفت: شیوه پرداخت ها باید بر اساس ضوابط و قوانین صورت گیرد تا تفاوت پرداخت حقوق میان کارگران فعال و غیرفعال ملموس باشد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: در راستای رفع موانع و همچنین تسریع در فرآیند اجرای طرح های عمران شهری اراک و همچنین بهره گیری از ظرفیت دستگاههای خدمات رسان ، پیش نویس توافقنامه میان شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق استان منعقد شده است که در قالب طرح دوفوریتی مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.
شهردار کلانشهر اراک هم گفت: در حال حاضر روند اجرا و تکمیل هیچکدام لز طرح های عمرانی شهری متوقف نشده و با جدیت در حال انجام است.
علیرضا کریمی افزود: بحث آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه گردشگری گردو ۱۶ سال گذشته در سال ۸۵ مصوب شده اما هیچگونه اراده ای برای انجام این مهم طی سنوات گذشته وجود نداشته اما اکنون ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.
وی یادآورشد: اکنون ۱۰۰ میلیارد ریال در راستای تجهیزات و آماده سازی دامنه های رودکنار این طرح‌پیش بینی شده و همچنین در فاز نخست عملیات اجرایی شیب بندی این طرح کلید خورده و مذاکرات لازم با مشاورین نیز انجام شده است.
شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه بحث خرید اراضی اداره کل راه و شهرسازی در حال پیگیری است گفت: بحث اجرای طرح منطقه گردشگری گردو امسال در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار دارد و روز جاری مدیر این طرح نیز منصوب شده است.
کریمی افزود: طرح راستگرد شهید صیدی و همچنین زمین فوتبال پارک آزادی پایان این ماه به بهره برداری می رسد و همچنین روزشمار تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین ( ع) و میدان امام خمینی نصب شده و شناسایی معارضان این دو طرح نیز در حال انجام است و همچنین دیگر طرح های شهرداری از جمله پروژه کانال انتقال آب های سطحی شهر اراک و اجرای پیاده روسازی خیابان مخسنی نیز با جدیت در حال انجام است.
وی در خصوص حضور و ساعات شیفت پرسنل شهرداری اراک نیز گفت: انجام فعالیت در شهرداری بدون وقفه و تعطیلی است و همچنین پرداخت اضافه کار پرسنل در شیفت های شب نیز بر اساس کارت ساعت انجام می‌شود و باید گفت انجام فعالیت‌ها در این نهاد عمومی غیردولتی نظام مند شده است.
شهردار کلانشهر اراک در خصوص انجام آبیاری فضای سبز شهری نیز بیان داشت: اکنون ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب پساب برای آبیاری فضای سبز خریداری شده و در قسط نخست چهار میلیارد ریال نیز پرداخت شده که در این راستا نیاز است بحث انجام خط انتقال لوله در کمربندی جنوبی و غربی و همچنین پارک شهید باهنر هدفگذاری شده است تا برای آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری بهره گیری نشود.
نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم گفت: با توجه به بازدیدی که از سد کمال صالح انجام شد، در آینده نه چندان دور مشکل کم آبی و همچنین بی آبی شهروندان را با تهدید جدی مواجه می‌کند که انتظار می رود اصلاح رعایت الگوی مصرف مدنظر همگان قرار گیرد و شهرداری اراک نیز برای آبیاری فصای سبز شهری بهره گیدی از پساب فاضلاب را جایگزین آب شرب کند.
علی جعفر محصولی افزود: روند اجرای مصوبات کمیسیون املاک شورای اسلامی در شهرداری اراک قابل قبول نیست که انتظار می رود مسئول املاک شهرداری در خصوص تملک املاک شهری در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشد و انجام اقدامات و پیگیری لازم از سوی املاک شهرداری امری ضروری است.
وی در خصوص انتقال مشاغل و صنوف آلاینده نیز گفت: صنوف آلاینده تنها مختص شهرک خودرو نیست و صنوف دیگر همچون آهنگر، مصالح فروش و میوه فروش نیز درخواست تامین مکان را از شهرداری را داشتند که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: نوع نگرش شهرداری در راستای انتقال صنوف آلاینده نباید تنها اقتصادی باشد که انتظار می رود مدیریت شهری با مشاغل و صنوف دیگر به غیر از خودرو که نیازمند مکان و حمایت هستند نیز تعامل و همکاری لازم را داشته باشد تا بتوان این صنوف را در اسرع وقت به خارج از شهر منتقل کرد.
خزانه دار و عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک هم گفت: اکنون با گورستانی از ماشین آلات فرسوده در شهر مواجه هستیم که باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.
"محمد عسگری افزود: چنانچه این ماشین آلات در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار می گرفت به طور قطع از این ظرفیت بیشترین بهره گیری انجام می‌شد.
وی تاکید کرد: انتظار می رود نخست تجهیزات و ماشین آلات عمرانی شهر که نیاز به تعمیر دارد نوسازی شود و سپس نسبت به خرید مابقی تجهیزات و ماشین آلات عمرانی اقدام کرد و این مهم نیز مدنظر ویژه قرار گیرد که خرید تجهیزات از کلانشهر اراک انجام و مبلغ موردنیاز در شهر هزینه شود.
خزانه دار شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: روند اجرای طرح های عمرانی سهری طی سالهای گذشته نیز متوقف نبوده و روند اجرای طرح ها مورد پیگیری و انجام بوده است.
عسگری عنوان کرد: انتظار می رود مدیریت شهری، پرداخت حق الزحمه کارگران را در روزهای تعطیل و شیفت های شب نیز بر اساس قانون پرداخت کند.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در نطق پیش از دستور صحن رسمی شورا گفت: اعضای پارلمان شهری مدافع حقوق شهروندان هستند و این دفاع از حقوق شهروندان تنها محدود به شهرداری نیست ، حوزه کاری شورای شهر بیش از شهرداری است و هر موضوعی که نگرانی شهروندان را بر می انگیزد بی شک موجب نگرانی نمایندگانشان است.
داود قربانی افزود: برخورداری از محیط زیست سالم یکی از حقوق اساسی مردم است و در قانون اساسی نیز به آن پرداخته شده است و باید مورد توجه مردم و دستگاه‌های دولتی باشد و در صورت عدم توجه شرکت‌ها و مجموعه های آلاینده به موراد زیست محیطی به طور حتم شورای شهر اقدامات قانونی انجام می دهد و از سوی مراجع قضایی پیگیری‌های لازم می شود.
وی تاکید کرد: چنانچه شورای اسلامی شهر اراک تا کنون در رابطه با فعالیت شرکت املاح معدنی با مماشات و صبر برخورد کرده به این معنا نیست که وضعیت همینطور ادامه خواهد یافت، این شرکت به گواه اکثریت صاحب نظران حوزه محیط زیست با اقدامات خود موجب آسیب های جبران ناپذیری به تالاب میقان این موهبت خدادادی و ارزشمند حوزه شهر اراک بوده است و با فعالیت‌ خود موجب آلودگی محیط زیست تالاب و تبدیل آن به منشا ریزگرد شده است و در صورت لزوم، نظرات کارشناسی مستند به مراجع ذی صلاح ارائه می‌شود.
رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت اظهار داشت: این شرکت تاکنون حتی یک ریال بابت حق آلایندگی به مردم اراک پرداخت نکرده است باید با اصلاح رویه موجود از نابودی تالاب میقان جلوگیری کرده و در کنار تالاب میقان، این شرکت بدون ایراد آسیب به محیط زیست به کار خودش ادامه دهد که انتظار می رود مسئولان این شرکت پاسخگوی افکار عمومی و نمایندگان مردم باشند و صورت مسئله را پاک نکنند و بپذیرند که شرکت املاح معدنی موجب مرگ هزاران پرنده و آسیب به تالاب میقان و همچنین آسیب به مردم منطقه و شهروندان اراکی شده است، در غیر اینصورت دیر نیست روزی که بساط این شرکت از مجاری قانونی و به وسیله مردم برچیده شود، چرا که اعضای پارلمان شهری راضی به آسیب مالی به بخش صنعت کشورمان نیستند و انتظار می رود که اصلاحات فوری در وضعیت کارخانه زیر نظر کارشناسان مورد تایید محیط زیست و شورای شهر و پرداخت حق آلایندگی است انجام شود که امید است در این راستا پاسخگو باشید.
قربانی ادامه داد: انتظار ما از شهردار این است که در راستای برنامه های شورای ششم گام بردارد و اعتقاد قلبی داشته باشد و تیم اجرایی با اعضای متخصص، جوان، انقلابی و دغدغه مند تشکیل بدهدو فرصت سوزی نکند و زمان را مغتنم بشمارد.
وی تاکید کرد: اقدامات روتینی همچون جدول گذاری، پیاده رو سازی، آسفالت این ها جز وظایف ذاتی شهرداری است و به عنوان گزارش کار شورا تلقی نمی شود، زمان محدود است اقدامات شاخص زمین مانده ای است که باید تلاش کنیم در اسرع وقت به سرانجام برسد.
وی عنوان کرد: امید است شهردار کلانشهر اراک اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو، برنامه ریزی مناسب در راستای استفاده از اتوبوس های خریداری شده، تکمیل پروژه های نیمه تمام، اجرای طرح های محله محوری، اجرای طرح پارک های محله ای، ایجاد احداث بازارچه های میوه و میادین در محله های مختلف، ارائه برنامه مدون در مدیریت پسماند، احداث سالن ها و زمین های ورزشی، احداث دو تقاطع غیرهمسطح امام خمینی و میدان امام حسین علیه السلام،تولید بتن آماده، کف فرش و جداول با کیفیت، آسفالت بازیافتی و با کیفیت، نوسازی ناوگان لجستیک را مدنظر ویژه قرار دهد تا بتوان به مردم گفت ما سر عهدی که بستیم هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار