مدیر عامل برق منطقه ای خوزستان گفت: انتظار می رود تغییر ساعات اداری ۳۰۰ مگاوات تاثیر مثبت در پیک‌سایی شبکه برق خوزستان داشته باشد اما لازمه آن همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی است.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ 08 June 2022

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ در پنجمین جلسه کمیته استانی مدیریت تولید و مصرف برق بیان کرد: شرایط دمایی خاص خوزستان در فصل گرم (ثبت ۸۳ روز دمای ۴۶ تا ۵۰ درجه در پارسال) باعث شد تا تصمیم به تغییر ساعات اداری و شناور کردن آن (دورکاری) گرفته شود تا از این طریق ۳۰۰ مگاوات تاثیر مثبت در پیک‌سایی داشته، و شرایط مصرف برق را تعدیل کند.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی خوزستان نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند تا به اهداف تعیین شده در کاهش مصرف برق بخش اداری برسیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: پیک مصرف پارسال در خوزستان هشت هزارو ۴۸۹ مگاوات بود که در دمای ۵۲ درجه رخ داد و پیک امسال نیز دیروز ۱۷ خرداد در دمای ۵۰ درجه با مصرف هفت هزارو ۹۸۲ مگاوات ثبت شد که نشان می‌دهد مصرف برق با رشد ۲.۴ درصدی نسبت به روز مشابه پارسال در حال افزایش است و باید برنامه‌های مدیریت مصرف را جدی‌تر دنبال کنیم.

دشت‌بزرگ افزود : ۱۰ درصد از مشترکان بخش خانگی خوزستان پرمصرف و بدمصرف هستند و خارج از الگو مصرف‌ می‌کنند که باید طبق مصوبه هیات وزیران شرکت‌های توزیع برای آنها کنتورهای هوشمند نصب شود تا از این طریق رعایت الگو و مدیریت مصرف کنترل شود.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در بخش تولید و مصرف برق، بیان کرد: نصب کنتورهای هوشمند برای مانیتورینگ شبکه و کنترل رمز ارزها از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه برای همه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع در سراسر کشور سهمیه‌های مدیریت مصرف در نظرگرفته شده و همه موظف به رعایت این الگو هستند، افزود: اگر سهمیه‌های ابلاغی رعایت نشوند دستگاه‌های اجرایی با جریمه ۲ برابری تعرفه و در نهایت اخطار و قطع برق روبه رو خواهند شد.

دشت‌بزرگ گفت: امیدواریم با تشکیل این کمیته و هماهنگی همه بخش‌ها برنامه‌ریزی‌ انجام شده عملیاتی شود و عبور موفقی از تابستان ۱۴۰۱ داشته باشیم.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسوولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

برچسب ها: مصرف بهینه برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار