مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ٢۴٠ پرونده کودکان کار به صورت مستقیم تحت پوشش مراکز حمایتی آموزشی روزانه بهزیستی کرمانشاه هستند.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 09 June 2022

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سه مرکز برای حمایت و نگهداری از کودکان کار در نظر گرفته شده است، هر یک از مراکز با ۱۲۰ پرونده مددکاری ارائه خدمات از قبیل مددکاری، روانشناسی و بسته‌های حمایتی و بازگشت به تحصیل و کار‌های فرهنگی به این کودکان ارائه می‌دهند.

وی افزود: مرکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی هم که دولتی است پرونده‌های متغیری دارد که به تعداد جمع آوری از سطح شهر بستگی دارد، جمع آوری هم توسط شهرداری و از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری انجام می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: شهرداری پس از جمع آوری این کودکان غربالگری آن‌ها را انجام می‌دهد معمولا کودکانی که والدینی ندارند و بی سرپرست هستند به بهزیستی واگذار و در آنجا نگهداری می‌شوند یک دوره ۲۱ روزه که قابل تمدید برای دوره ۲۱ روزه دیگری نیز است، در مرکز شبانه روزی کودکان کار نگهداری می‌شوند، چنانچه خانواده این کودکان پیدا نشود به مراکز شبه خانواده با دستور قضایی ارجاع می‌شوند.

وی ادامه داد: کودکانی که خانواده دارند بعد از غربالگری (جمع آوری از سوی شهرداری) به خانواده‌ها تحویل داده می‌شوند، اما امکان منع کار کودکان وجود ندارد، به این معنی که، چون بخشی از درآمد خانواده را تامین می‌کنند، مجددا کار خواهند کرد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان ساخت: سعی می‌کنیم کار جایگزین به این افراد معرفی کنیم در برخی موارد هم حمایت‌های مالی و کمک موردی به خانواده این کودکان خواهد شد به این ترتیب می‌توانند منبع درآمدی داشته و مدیریت شوند، یعنی در اصل هدف بهزیستی این است که کودکان مدیریت شوند که به سمت آسیب‌های دیگر گرایش پیدا نکنند.

وی گفت: هر مرکز حمایتی آموزشی روزانه به صورت مستقیم ۱۲۰ پرونده تحت پوشش دارد که دو مرکز بهزیستی روی هم رفته ۲۴۰ پرونده کودکان کار را تحت پوشش دارند، کودکان خیابانی هم حدود ۱۶۰ نفر هستند، کودکان خیابانی کودکانی هستند که جایی برای نگهداری ندارند و عموما والدین آن‌ها متواری یا معتاد متجاهر هستند که توسط بهزیستی نگهداری می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار