کارشناس ارشد مراقبت های مرزی اظهار داشت: همون سال های گذشته یک تیم پزشکی در محل فرودگاه اشرفی اصفهانی و قبل از گیت گذرنامه مستقر شده و حجاج را مورد معاینات پزشکی قرار می دهند.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 03 October 2015
کارشناس ارشد مراقبت های مرزی اظهار داشت: همون سال های گذشته یک تیم پزشکی در محل فرودگاه اشرفی اصفهانی و قبل از گیت گذرنامه مستقر شده و حجاج را مورد معاینات پزشکی قرار می دهند.

مهندس کیوان خاصی در گفتگو با تابناک کرمانشاه تصریح کرد: زائرین قبل از اعزام با علائم بیماری های واگیردار آشنا شده و در حین انجام مناسک حج نیز تیم پزشکی مراقبت های لازم را انجام می دهد.

وی افزود: مهمترین مرحله در بحث حجاج بیت الله الحرام بازگشت آنها به کشور است که در حال حاضر یک تیم 10 نفره از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای غربالگری زائرین در محل فرودگاه  آماده باش هستند.

کارشناس ارشد مراقبت های مرزی درخصوص احتمال انتقال بیماری وبا از سوی زائرین کربلای معلی گفت: برنامه مقرارات بین المللی بهداشتی در مرز خسروی و پرویزخان طی سالهای متمادی اجرا شده است و هم اکنون نیز یک تیم پزشکی مجرب، جستوجوگر و کنجکاو علائمی هستند که بیماری های واگیردار دارند.

خاصی افزود: پزشکان حاضر در منطقه هوشمندانه تر و با تلاش بیشتری اقدام خواهند کرد و درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، فرد به بیمارستان انتقال یافته و مردم به هیچ وجه نگران انتقال وبا به استان کرمانشاه نباشند.

در ادامه مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در رابطه با بیماری کرونا ویروس تاکید کرد: تب بالای 38 درجه، سرفه، تنگی نفس و گاهاً اسهال از علائم ویروس کرونا بوده و فرم خود اظهاری بیماری،  به حجاج تحویل داده شده است که در صورت بروز علائم تنفسی یا گوارشی به مدیر کاروان یا پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی تحویل دهند.

دکتر حسین بیگلری یادآور شد: شستشوی صحیح و مکرر دست با آب و صابون از جمله راه کارهای اصلی در پیشگیری از انتقال این بیماری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار