رییس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصرف مواد مخدر و الکل می تواند حتی برخی آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و خودکشی را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 29 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مریم چگینی افزود: علاوه بر مشکلات اجتماعی و حتی امنیتی سوء مصرف این مواد می تواند باعث برخی بیماری ها از قبیل بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های روانپزشکی شدید، هپاتیت، بیماری های عفونی و اچ آی وی و غیره شوند.
وی یادآورشد: سازمان جهانی بهداشت هر ساله ۲۶ ژوئن(۵ تیر) را به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر معرفی می کند که نشان از اهمیت جلوگیری و مبارزه با مواد مخدر است.
وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار این سازمان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۷۵میلیون نفر مصرف کننده مواد، الکل و دخانیات بودند که نسبت به سال ۲۰۱۰، ۲۲ درصدی افزایش داشته که نشان دهنده افزایش خطرات و سوء مصرف آن در جوامع است.
دکتر چگینی ادامه داد: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی در کنار سایر دستگاه های مرتبط اقداماتی در حوزه آموزش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل و همچنین غربالگری های مربوطه را انجام و پزشکان و کادر درمانی نیز در مراکز جامعه سلامت خدمات دارویی و درمانی را به مصرف کنندگان ارائه می کنند.
رییس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در کنار این خدمات، مرکز کاهش آسیب نیز فعالیت دارد که گروه هدف این مرکز افراد و معتادین متجاهر هستند و که می توانند با مراجعه به این مرکز خدمات بهداشتی و درمانی و داروهای جایگزین را دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه مصرف این مواد اثرات جبران ناپذیری دارد، افزود: با توجه به تنوع این مواد، خانواده ها و مسئولان باید تاب آوری مردم به خصوص جوانان را نسبت به آسیب ها و موقعیت های استرس زا قدرت تصمیم گیری در موقعیت های این چنینی و آموزش راهکارهای حل مسائل را آموزش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار